Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Jak wspomniano we wstępie pozycjonowanie stron internetowych to szerokie spectrum działań, które mają na celu poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Podejmuje się je, ponieważ od pozycji strony w wyszukiwarce zależy w dużej mierze liczba osób, które będą ją odwiedzały, a co za tym idzie wielkość sprzedaży, czy potencjał reklamowy witryny. Wynika to z faktu, że zdecydowana większość internautów odwiedza wyłącznie te strony, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czyli w tzw. TOP 10 Google. Samo pozycjonowanie składa się natomiast z długofalowych działań, wśród których należy wyróżnić:
- publikowanie zoptymalizowanych treści na stronie,
- techniczną optymalizację strony,
- link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych.
W tym miejscu należy podkreślić, że skuteczność pozycjonowania jest uwarunkowana podjęciem działań we wszystkich wymienionych wyżej obszarach. Zbudowanie skutecznej strategi pozycjonowania umożliwia natomiast przeprowadzenie audytu SEO, o którym szczegółowo można przeczytać pod linkiem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/217/audyt-seo-optymalizacja-strony-od-a-do-z.
Od czego zależy pozycja strony w wynikach wyszukiwania?
Warto mieć świadomość, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania uzależniona jest od wielu czynników. Najważniejszym jest oczywiście hasło, które użytkownik wpisze do wyszukiwarki. W związku z tym należy skupić się na pozycjonowaniu witryny na właściwe frazy kluczowe, które powinny odzwierciedlać to, co użytkownicy mogą wpisywać do wyszukiwarki szukając rozwiązania danego problemu. Oczywiście odpowiednio dobrane słowa kluczowe to nie wszystko, ponieważ bardzo ważna jest również użyteczność witryny dla użytkownika, czy jej optymalizacja z technicznego punktu widzenia. Najistotniejsze jest jednak to, by treści znajdujące się na stronie były tworze dla użytkownika, a nie wyłącznie pod kątem wyszukiwarki. W związku z tym trzeba zadbać nie tylko o odpowiednią ilość fraz kluczowych, ale także ich prawidłową odmianę, dzięki czemu będą naturalnie pasowały do kontekstu. Bardzo ważne jest również używanie nie tylko głównych słów kluczowych, ale także fraz lokalnych, czy z tzw. długiego ogona.
Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie profesjonalnej agencji?
Pozycjonowanie stron internetowych to czynności, które można podejmować samodzielnie lub zlecić profesjonalnej agencji. Co przemawia za tym drugim rozwiązaniem? Przede wszystkim fakt, że błędy w pozycjonowaniu mogą przynieść negatywne skutki, a co za tym idzie powodować spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. Za wyborem profesjonalnej agencji, której przykładem może być whitepress.pl przemawia także fakt, że są to działania długoterminowe oraz czasochłonne. Co więcej, agencje dysponują dostępem do narzędzi ułatwiających pozycjonowanie, co w dużej mierze wpływa na skuteczność tego typu działań.
Podsumowując należy stwierdzić, że pozycjonowanie stron internetowych to działania, które pozwalają podnieść jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Od ich skuteczności zależy w dużej mierze liczba osób odwiedzających stronę.