Na zwiększenie konwersji w witrynie mogą mieć więc wpływ działania z zakresu SEM. Co więc warto o nich wiedzieć i w jaki sposób wypromują one witrynę na tle konkurencji?
Na czym polegają działania SEM?
Punktem wyjścia do zwiększenia konwersji na stronie internetowej jest poprawne zinterpretowanie działań z zakresu SEM. Search Engine Marketing to cała, zorganizowania grupa działań promocyjnych, która polega głównie na:
- pozyskiwaniu wartościowych linków;
- optymalizowaniu witryny;
- pozycjonowaniu witryny;
- przeprowadzaniu kampanii sponsorowanych.
Jak więc widać, SEM ma znacznie szerszy zakres niż popularne SEO, które w dużej mierze skupia się jedynie na pozycjonowaniu witryny. Co więcej, głównym zadaniem strategii SEM jest osiągnięcie maksymalnej widoczności serwisu w wyszukiwarce internetowej. W tym momencie algorytmy Google są w stanie pozytywnie odczytać założenia strony, a witryna trafia. SEM Marketing ma więc bezpośredni wpływ na konwersję na danej stronie internetowej.
Działania SEM a konwersja na stronie internetowej
Dla każdej witryny internetowej – nie tylko w zakresie działań marketingowych – najważniejszym wskaźnikiem staje się współczynnik konwersji. To właśnie dzięki niemu można poznać średnią ilość interakcji z witryną, a co za tym idzie, można oszacować , czy dana strona internetowa spełnia swoją rolę. Okazuje się, że współczynnik konwersji jest ściśle powiązany z działaniami z zakresu SEM. Prowadzenie skutecznego marketingu w wyszukiwarkach pomaga umieścić witrynę wysoko w rankingu organicznych wyników wyszukiwania Google. Statystycznie, tylko TOP5 pierwszych wyników przykuwa uwagę internautów. Jeśli dana strona zajmuje więc zaszczytne miejsce, analogicznie będzie mogła pochwalić się większą liczbą kliknięć. Dodatkowo działania SEM polegają również na pozyskiwaniu wartościowych linków, które będą prowadzić do witryny, a także na prowadzeniu sponsorowanych kampanii. Strona www staje się więc bardziej widoczna w sieci, a także wyróżnia się pod tym względem na tle konkurencji. Doprowadza to do tego, że skuteczniej przykuwa ona uwagę potencjalnych klientów, którzy klikają w nią znacznie chętniej. Analogicznie wskaźniki konwersji będą sukcesywnie szybować w górę.
Jakie działania SEM warto przeprowadzić, by zwiększyć wskaźnik konwersji witryny?
Działania z zakresu SEM – w pierwszej kolejności – mogą wydawać się dość proste. Wystarczy zaangażować witrynę w kampanie promocyjne, pozyskiwać linki i pozycjonować. Jednocześnie warto zauważyć, że nieodpowiednio przeprowadzony marketing w wyszukiwarkach może doprowadzić do całkiem odwrotnych skutków. Wówczas witryna zamiast zyskiwać konwersję, będzie ją jedynie tracić. W zakresie prowadzenia kampanii, a nawet samego pozycjonowania warto zgłosić się do doświadczonej agencji SEM. Specjaliści będą doskonale wiedzieć, od czego zacząć pracę z witryną, by finalnie przełożyło się to na pozytywne rezultaty. Dzięki takim kompleksowym działaniom, istnieje szansa na to, że już w krótkiej perspektywie czasu witryna będzie zajmowała wysokie pozycje w rankingu organicznych wyników wyszukiwania Google. W ten sposób zainteresuje się nią znacznie większe grono potencjalnych klientów.
Jeśli potrzebujesz fachowego wsparcia przy realizacji kampanii skorzystaj z oferty agencji FEB