Dzięki hasztagom możesz w prosty sposób wyeksponować treść o konkretnej tematyce i przyporządkować ją do zbioru postów oscylujących wokół podobnych zagadnień. Zasada działania hasztagów jest zbliżona do klasycznych linków. Po kliknięciu danej frazy oznaczonej charakterystyczną kratką zostaniesz automatycznie przeniesiony do wcześniej wspomnianego zbioru treści. Hasztagi pełnią więc funkcję porządkującą. Załóżmy, że chcesz dowiedzieć się jakie miejsca na Malcie są warte odwiedzenia. Przy pomocy hasztagów stylu #malta czy #maltaisland dotrzesz do publikacji związanych właśnie z zabytkami i atrakcjami tej wyspy.
Hasztagi są niezwykle przydatne w kontekście działań prowadzonych w ramach social media marketingu zdaniem ekspertów z agencji Kohai. Dzięki nim łatwiej wyróżnić publikowane treści i określić ich kontekst. Prawidłowe stosowanie hasztagów sprawi, że Twoja marka będzie bardziej widoczna w social mediach. Ponadto część użytkowników może trafić na Twój profil, szukając informacji, produktów czy usługi właśnie w oparciu o hasztagi.
Na jakich platformach używane są hasztagi?
Hasztagi wywodzą się z Twittera jednak na chwile obecną najczęściej kojarzone są z Instagramem. Na tej platformie posty bez „#” to rzadkość. Serwis umożliwia wstawienie, aż 30 hasztagów pod jednym postem! Umiejętne dodanie kluczowych fraz ma ogromne znaczenie w kontekście zasięgu wpisu. Jeśli więc chcesz, aby Twoja marka zaistniała na Instagramie, wykorzystuj pełen potencjał hasztagów i wstawiaj je pod każdą publikacją. Oczywiście nie mogą być one dobrane przypadkowo, muszą odnosić się do tematyki zdjęcia lub wpisu.
Z kolei zasada im więcej, tym lepiej zupełnie nie sprawdza się na Facebooku. Algorytmy tej platformy negatywnie oceniają posty, które są przeładowane hasztagami. W przypadku tego serwisu warto ograniczyć się do paru kluczowych, strategicznych fraz i opatrzyć nimi np. cały cykl postów o danej tematyce.
Hasztagi są także wykorzystywane na LinkedInie w celu filtrowania tematów, które interesują użytkownika. Na tej platformie najlepiej ograniczyć się do 2-3 precyzyjnych hasztagów w poście, które są ściśle związane z tematem wpisu.
Najważniejsze rodzaje hasztagów w mediach społecznościowych
Reklama w mediach społecznościowych to dobra przestrzeń na wykorzystanie hasztagów. W kontekście social mediów można wyróżnić:
- Hasztagi trendujące – są one ściśle związane z bieżącymi wydarzeniami. Ogólne zainteresowanie danym tematem napędza popularność konkretnych tagów. Jeśli Twoja marka jest związana z tematyką danego trendu, możesz go wykorzystać, aby odbiorcy poszukujący informacji, trafili właśnie na Twoje wpisy.
- Hashtagi dotyczące marki – to właśnie ten rodzaj tagów powinien Cię najbardziej zainteresować w kontekście marketingu w social mediach. Przy ich użyciu możesz swobodnie kreować i promować slogany oraz hasła, które bezpośrednio dotyczą Twojej marki, produktów i usług. Takie hasztagi powinny być unikalne, kojarzone wyłącznie z Twoją firmą.
- Hasztagi dotyczące treści – ten rodzaj tagów pozwala uporządkować treści i przypisać je do odpowiedniej kategorii. Chodzi o to, aby tagi odnosiły się bezpośrednio do treści zawartej we wpisie. Dzięki temu łatwiej dotrzesz do szerokiej grupy odbiorców, którzy interesują się danym zagadnieniem.
Jak poprawnie skonstruować hasztag?
Aby dana fraz stała się hasztagiem musi zostać poprzedzona znacznikiem “#”. Pomiędzy tym symbolem a słowem w żadnym wypadku nie można stosować odstępu. Co ważne, hasztagi składające się z kilku wyrazów muszą być zapisane ciągiem, bez spacji. Zamiast tego rozpoczynając kolejne słowa, stosuj wielkie litery, aby hasztag był czytelny.
Tworząc hasztagi, możesz używać polskich znaków, jednak pamiętaj, że wielu użytkowników ich nie stosuje. Właśnie dlatego warto dodawać dwie wersje kluczowych tagów (z polskimi znakami i bez). W hasztagach możesz stosować także emotikony, jednak pamiętaj, aby robić to z umiarem!