Rynek sprzedaży internetowej w 2014 roku wygenerował 27 miliardów złotych, czyli aż 15% więcej, niż w 2013. Około 10% przesyłek z Polski trafia za granicę, a firmy kurierskie liczą na jeszcze większy wzrost. Nie ma wątpliwości, że przekłada się to na większe zyski firm, zajmujących się sprzedażą internetową. Można zauważyć jeszcze jeden trend – polskie firmy wolą outsourcować usługę transportu, zamiast budować własną flotę.
Jak firmy kurierskie dają o klientów?
Polacy nadal bardzo ostrożnie podchodzą do zakupów w Internecie. O ile w krajach Europy Zachodniej, klienci wybierają zwykle płatność przelewem, o tyle w Polsce nadal wiele osób woli zapłacić dopiero przy odbiorze towaru na miejscu.
Wśród firm kurierskich panuje duża konkurencja, dlatego starają się one konkurować ze sobą szybkim dostarczaniem towaru i możliwością wybrania wielu opcji wysyłki. Ostatnie lata przyniosły lepszy kontakt na linii kurier-klient, dzięki czemu można indywidualnie ustalić termin odebrania paczki.
Dzięki temu klienci jeszcze chętniej kupują towary, co wpływa na rozwój firm. Dodatkowym czynnikiem, który sprzyja zakupom w sieci, jest możliwość zamówienia towaru i zwrócenia go w określonym czasie. Pozwala to na zakup tych przedmiotów, które wcześniej kupowało się tylko w sklepach stacjonarnych.