Dobry start na rynku wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Składa się na niego wiele elementów – związanych z zarządzaniem firmą, działaniami promocyjnymi czy obsługą klientów. Choć to kwestie z pozoru od siebie niezależne, to właśnie ich połączenie pozwala na zbudowanie skutecznego, odnoszącego sukcesy biznesu. Podpowiadamy zatem, o czym warto pamiętać, planując stworzenie własnego salonu urody.
Sprytne zarządzanie
Lista zadań właściciela czy managera salonu fryzjerskiego, gabinetu kosmetycznego czy SPA jest niezwykle długa. Niestety zdarza się, że 24-godzinna doba nie wystarcza na załatwienie wszystkich spraw. Receptą na ten problem jest nowoczesny system do zarządzania, który pozwala na usprawnienie, a nawet automatyzację części obowiązków. Dobre, kompleksowe oprogramowanie, jak na przykład Versum, zapewnia ułatwienia w niemal wszystkich aspektach funkcjonowania salonu: od planowania czasu, przez obsługę klientów i kontrolę magazynu, po rozliczenia.
Obecność w sieci
Ogromna część naszego życia toczy się dziś w internecie. Dlatego tak ważne jest, aby firma była tam obecna. W przypadku salonu beauty świetne rozwiązanie stanowi własna wizytówka w portalu do rezerwacji online – Moment.pl. Gwarantuje on dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów, a także umożliwia budowanie pozytywnego wizerunku – poprzez gromadzenie wiarygodnych opinii dotychczasowych klientów. To także znaczne udogodnienie dla klientów, którzy zyskują możliwość komfortowego umawiania wizyt przez internet – przez całą dobę, z dowolnego urządzenia z dostępem do sieci.
Poruszając temat obecności w wirtualnym świecie nie można zapomnieć o mediach społecznościowych. To potężne kanały komunikacji z klientami – niezwykle pomocne i pozwalające na tanią, a nawet bezkosztową promocję firmy i jej usług. O ich stworzeniu warto pomyśleć jeszcze przed otwarciem salonu – tak, aby potencjalni klienci wiedzieli o jego istnieniu, gdy będzie gotowy na ich przyjęcie. Gdy biznes rozpocznie już swoją działalność, na profilach można zamieszczać najróżniejsze materiały, takie jak:
- nowinki z życia salonu,
- zdjęcia “przed i po” czy filmy z przebiegu usług,
- informacje o nowościach i promocjach,
- porady, które dodatkowo wzmocnią autorytet salonu w oczach odbiorców.
Niezawodna baza klientów
Baza klientów wzbogacona o historię wizyt pozwoli przenieść jakość obsługi na najwyższy poziom, a jednocześnie ułatwi komunikację. To ważne, aby zbierać dane kontaktowe osób odwiedzających salon i tworzyć elektroniczne notatki z informacjami na temat wizyt, charakterystycznych cech klientów (np. alergie) czy kupowanych przez nich produktów i usług. Budujemy w ten sposób niezawodną skarbnicę wiedzy, dzięki której będziemy w stanie spełniać nawet najwyższe oczekiwania i zapewniać najlepszą możliwą obsługę.
Perfekcyjna komunikacja
Regularna komunikacja z klientami jest niezwykle ważna, ponieważ pomaga budować ich lojalność i wzmacniać pozytywne relacje. Wbrew pozorom nie trzeba poświęcać wiele czasu, aby odpowiednio zadbać o tę kwestię. Cały proces ułatwią (a nawet częściowo zautomatyzują) narzędzia komunikacyjne dostępne w systemie do zarządzania. Wiadomości masowe pozwolą na szybką wysyłkę SMSów czy maili do wszystkich lub wybranej grupy klientów z bazy, a tak zwany marketing automatyczny w określonym przez Ciebie czasie samodzielnie roześle do odpowiednich osób zaplanowane komunikaty.
Dobre przygotowanie do stworzenia własnego salonu urody może znacznie ułatwić zarówno start, jak i późniejszy rozwój firmy. Dlatego warto korzystać z ułatwień dostarczanych przez narzędzia, takie jak system do zarządzania salonem Versum czy platforma rezerwacji online Moment.pl. Z nimi każde wyzwanie będzie łatwiejsze, a droga do sukcesu znacznie krótsza. Powodzenia!