Tym, co różni LinkedIn od Facebooka czy Instagrama jest charakter serwisu. LinkedIn jest siecią profesjonalistów – właścicieli firm, rekruterów, menedżerów, pracowników. Najliczniejszą grupą wiekową na LinkedIn, również ujęciu globalnym są osoby w wieku 24-35 lat.
Oczywiście różnic (ale i podobieństw) jest więcej. Przykładem jest konto z opcją Premium, w ramach którego możesz wybrać odpowiadające Ci funkcje. I tak Premium Career zapewnia funkcje przydane w poszukiwaniu pracy, a konto Sales Navigator pomaga w szukaniu klientów.
Jeśli Twoimi odbiorcami są osoby ze środowiska biznesowego, a Ty aktywnie działasz w serwisie, reklama na LinkedIn (https://www.ideoforce.pl/e-marketing/reklama-w-social-media/linkedin-ads/) będzie dobrą inwestycją.
Reklama na LinkedIn – od czego zacząć?
Tworzenie i zarządzanie kampaniami oraz dostęp do raportów o skuteczności i administrowane innymi ustawieniami, możliwe jest po utworzeniu konta reklamowego w Menedżerze kampanii. Kont, podobnie jak kampanii, może być więcej niż jedno. Kilka kont reklamowych potrzebują np. agencje reklamowe, które prowadzą kampanie dla swoich klientów. Przed rozpoczęciem kampanii należy połączyć konto z kartą kredytową. Na początku istotne będzie wybranie jednego z siedmiu celów marketingowych kampanii, np. Odwiedziny witryny, Generowanie potencjalnych klientów, Kandydaci ubiegający się o pracę.
Dlaczego cel marketingowy jest tak ważny i to na samym początku?
Bo to właśnie cel marketingowy wpływa na formaty reklamy, rodzaje budżetu i stawki. Natomiast cel wraz ze strategią stawki (np. w strategii „docelowy koszt” system automatycznie dopasowuje stawkę do docelowego kosztu) i budżetem oddziałuje na koszt kampanii.
To nie wszystkie zależności. Bo na cenę, obok celu kampanii i strategii stawki, wpływa również grupa odbiorców i wskaźnik istotności. Grupa odbiorców związana jest z konkurencją, czyli firmami, które za pomocą reklamy chcą dotrzeć do tych samych osób. Wskaźnik istotności dotyczy zainteresowania, jakie wzbudza reklama. Liczony jest na podstawie kliknięć, polubień, komentarzy, udostępnień. Wraz ze wzrostem istotności reklamy obniża się cena.
LinkedIn ustala koszt reklamy poprzez system aukcyjny, a płatność może być naliczana np. za kliknięcia (CPC) lub wyświetlenia wideo (CPV). W zależności od formatu inne będzie miejsce wyświetlania reklamy. Na przykład reklamy tekstowe mogą pojawiać się na LinkedIn, ale wersji na komputery. Sponsorowana treść, jaką jest, chociażby wideo, również nie obejmuje urządzeń mobilnych i tabletów.
Promowanie wydarzeń na LinkedIn
LinkedIn umożliwia tworzenie spotkań biznesowych, warsztatów, seminariów itp. Wydarzenia możemy promować, a do dyspozycji są trzy cele: świadomość marki, odwiedziny witryny oraz interakcje i jeden format, którym jest reklama z pojedynczym zdjęciem. Na ten moment, nie ma jednak możliwości promowania prywatnych wydarzeń. Jeśli chodzi o stawki, to do wyboru są dwie, czyli CPC lub CPM (za tysiąc wyświetleń) ustalane automatycznie lub samodzielnie. Reklama na LinkedIn, w tym promocja wydarzeń, pozwala skierować przekaz do właściwych osób. Targetowanie korzysta z dokładniejszego typu informacji o użytkownikach, niż ma to miejsce w innych systemach reklamowych. LinkedIn bierze pod uwagę m.in.: stanowisko, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności, nazwy firm, w których użytkownik pracuje/pracował czy wielkość firmy.
Promocję wydarzeń skierujesz również do odbiorców, którzy byli na Twojej stronie internetowej. Wcześniej jednak zainstaluj LinkedIn Insight Tag, czyli tag śledzący i zbierz co najmniej 300 osób w grupie odbiorców.
Mniejsza liczba użytkowników LinkedIna, a więc i mniejsza ilość treści, nie oznacza, że przepłacisz za reklamę, albo nie przyniesie ona oczekiwanych wyników. Przeciwnie, to właśnie dzięki temu kampania ma szansę na większy zasięg. Użytkownicy LinkedIn są również świadomi swojej obecności w serwisie, co przekłada się na lepsze dopasowanie reklamy do odbiorcy.