Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne pozwala zwiększyć widoczność witryny w konkretnym obszarze, na którym prowadzone są działania. Kluczem do tej zmiany są frazy kluczowe związane z daną lokalizacją.
Jest to możliwe dzięki działaniom SEO skupiającym się na konkretnej miejscowości lub dzielnicy. Frazy tego rodzaju to zwykle:
- Fryzjer Warszawa
- Mokotów kancelaria prawna
- Poznańska kosmetyczna
- Mechanik w Krakowie
Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie istotne dla przedsiębiorstw działających głównie stacjonarnie. To dla nich najistotniejszym klientem jest osoba mieszkająca w okolicy. Na rozbudowane i profesjonalne działania z zakresu pozycjonowania lokalnego, powinny zdecydować się zwłaszcza biznesy usługowe.
Dowiedz się więcej po pozycjonowaniu lokalnym pod adresem: https://www.premiumdigital.pl/pozycjonowanie-lokalne/
Dlaczego pozycjonowanie lokalne się opłaca?
Prowadząc działalność stacjonarną lub świadczącą usługi lokalne, pozycjonowanie lokalne powinno być kluczowym obszarem działań marketingowych.
Pozwala ono na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są gotowi skorzystać z oferty, a nie jedynie szukać informacji w internecie. Wpisując w wyszukiwarkę hasła z podanym miastem lub dzielnicą, prawdopodobnie tacy konsumenci są znacznie bardziej zdecydowani, niż podczas używania fraz ogólnych.
Wskaźnik konwersji pokazuje, że aż 80% użytkowników posługujących się lokalnymi frazami w wyszukiwarce, rzeczywiście dokonuje zakupu. Również użytkownicy urządzeń mobilnych chętniej korzystają z fraz lokalnych, co sugeruje, że korzystają z nich także w trakcie podróży. Warto także wiedzieć, aby móc z tego skorzystać – prawie 90% potencjalnych klientów, którzy szukają oferty lokalnej, nawiązuje kontakt w przeciągu doby.
Usługi najczęściej wyszukiwane z wykorzystaniem fraz lokalnych to przede wszystkim gastronomia i zdrowie. Bardzo popularne są także wyszukiwania sklepów, punktów oferujących rozrywkę oraz pomoc drogową.
Oznacza to, że większość biznesów działających lokalnie powinno skorzystać z pozycjonowania lokalnego, aby zwiększyć ilość klientów i móc dotrzeć do nowych użytkowników.
Optymalizacja, kluczem do skutecznego pozycjonowanie
Podczas projektowania strony internetowej pozycjonowanej lokalnie, ważne jest, aby zrobić to profesjonalnie. Kluczowa jest optymalizacja, dzięki której efektywność znacznie wzrasta.
Bardzo ważny jest techniczny aspekt strony. Powinna ładować się płynnie i szybko, zawierać poprawnej jakości grafiki, url-e oraz sprawną wersję mobilną. Drugą kwestią są słowa kluczowe.
Przede wszystkim należy stosować odpowiednie słowa kluczowe, zawierające hasła opisujące rodzaj oferowanych usług i lokalizację. Równie ważne jest ich poprawne zagęszczenie. Nie powinno się nadmiernie nasycać tekstu słowami kluczowymi, ponieważ odczytanie go stanie się trudne i niewygodne. Nie można jednak użyć tych fraz w zbyt małej ilości. Warto również frazy kluczowe odmieniać oraz stosować synonimy. Nie każdy potencjalny klient będzie używał dokładnie takich samych słów w mianowniku.
Dbając o komfort i czas potencjalnych klientów, warto również zadbać o zakładkę z danymi kontaktowymi. To ona pozwoli klientowi trafić do punktu sprzedażowego lub usługowego, nawet w obcym mieście. Warto dać szybki odnośnik do map Google. Ogromnym błędem jest nieaktualizowanie tej zakładki podczas zmiany lokalizacji siedziby firmy lub brak dokładnego znacznika na mapie.
Google Ads dla lokalnego biznesu
Lokalne kampanie w Google Ads pozwalają wygenerować znacznie większy ruch na stronie, a tym samym zwiększyć sprzedaż i ilość odwiedzin w stacjonarnym punkcie. Obecnie jeszcze nie wszystkie małe firmy korzystają z tego rozwiązania, lecz jest to działanie bardzo rekomendowane. Pozwala efektywnie wypromować biznes i wyprzedzić konkurencje.
Optymalizacja kampanii pod kątem promowania lokalnego jest odpowiednia dla firm każdej wielkości i działającej w obrębie wszystkich branż. Nie jest to rozwiązanie jedynie dla dużych firm posiadających oddzielny budżet marketingowy.
Rokrocznie coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarki, posługując się frazami lokalnymi. Na przestrzeni ostatnich kilku lat częstotliwość frazy „w pobliżu” wzrosła wielokrotnie. Z tego trendu w największym stopniu mogą skorzystać lokalne, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Artykuł opracowany przy współpracy z agencją SEO Premium Digital z Łodzi