Sklep internetowy – jak wybrać platformę do sprzedaży w internecie? Ranking TOP3

Nie musisz posiadać wiedzy technicznej, nie musisz mieć wiedzy informatycznej, nie musisz mieć domeny i martwić się o kwestie związane z prawem (RODO, polityka prywatności). Dzięki platformom Saas sprzedaż internetową może uruchomić każdy. Przy tym otrzymuje szereg profitów, jak choćby wsparcie techniczne przez cały okres korzystania z usług.

osoba pisząca na laptopie na stole

Model Saas ma bardzo dużo zalet, ściąga z przedsiębiorcy szereg obowiązków. Wybór wśród platform, które oferują kompleksową obsługę od otwarcia przez ciągłe wsparcie sklepu internetowego, jest duży. Jak wybrać, by nie żałować?

Jak otworzyć sklep internetowy?

Internet to obecnie potężne narzędzie do zarabiania, bez konieczności zatrudniania pracowników, bez wynajmowania powierzchni sprzedażowej, bez wychodzenia z domu, biura, magazynu. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na sprzedaż towarów w internecie. Start ułatwia możliwość przetestowania sprzedaży w ramach działalności nierejestrowanej. Można na początek wykorzystać portale aukcyjne, sprawdzając zainteresowanie produktami.

Sklep internetowy otworzysz korzystając z otwartego oprogramowania (open-source) bądź też z modelu Saas (software as a service). Ta druga droga nie wymaga wiedzy informatycznej. Sklep internetowy z Saas można postawić w krótkim czasie.

Sklep otworzysz również zlecając jego przygotowanie programistom, można skorzystać ze wspomnianego open-source, ale każda z tych opcji jest bardziej czasochłonna i wiąże się z większym wydatkiem na wstępie niż Saas. Kolejna kwestia to konieczność pozostawania pod ‘opieką’ programistów w razie sytuacji awaryjnych, problemów technicznych czy chęci wdrożenia zmian bądź aktualizacji (które są niezbędne co jakiś czas). To rodzi kolejne koszty. Model Saas na tym tle wychodzi bardzo korzystnie.

Co to jest Saas?

Saas – Software as a Service – to oprogramowanie jako usługa. Tłumaczenie dobrze oddaje sedno Saasów. Oprogramowanie jest usługą, najczęściej w chmurze, do której przedsiębiorca wykupuje dostęp. Łączy się on z platformą online. Nie kupuje on gotowego oprogramowania, a dostęp do niego. Z Saas wiąże się miesięczny abonament. W jego ramach klient korzysta między innymi ze wsparcia technicznego.

Zalety sklepów internetowych w modelu Saas

Jedną z głównych zalet jest szybkie uruchomienie sprzedaży internetowej. Wystarczy wybrać platformę, zarejestrować się, zapłacić, wybrać szablon, wprowadzić produkty i zacząć sprzedawać. Saas ściąga z przedsiębiorców szereg spraw i opłat, które wiążą się choćby z open-source.

Główne korzyści z Saas:

  • szybkie wdrożenie sklepu internetowego,
  • łatwość obsługi,
  • serwer i domeny od dostawcy,
  • niski koszt początkowy,
  • możliwość obsługi sklepu z dowolnego zakątka ziemi,
  • wsparcie techniczne,
  • dziesiątki gotowych szablonów do wyboru,
  • integracje z systemami płatności, bankami, kurierami, hurtowniami,
  • narzędzia do e-marketingu,
  • integracja z popularnymi portalami aukcyjnymi,
  • dostosowanie do obowiązujących przepisów.

Jak widać, Saas to nie tylko oprogramowanie w chmurze, ale całe otoczenie sklepu internetowego. Warto wiedzieć, że platformy Saas nie zamykają się na handel międzynarodowy. Jeśli chcesz sprzedawać w różnych walutach i mieć stronę w kilku językach to Saasy mają takie funkcje. Część z nich umożliwia przetestowanie platformy – może być to droga do właściwego wyboru.

Jak wybrać platformę?

By sklep się rozwijał, warto stawiać na funkcjonalne platformy, które oferują szereg możliwości. Choć dziś patrzysz na swój sklep jako małe dzieło, które nie potrzebujące zbyt wiele, to za kilka miesięcy może się okazać, że jest już całkiem pokaźnych rozmiarów i przydałoby się uruchomienie dodatkowych funkcji. Co wziąć pod uwagę przy wyborze?

Ilość produktów

Platformy Saas oferują po kilka planów abonamentowych, dla małych, początkujących przedsiębiorców i dla większych, doświadczonych, którzy oczekują spersonalizowanych usług. Abonamenty zaczynają się od kilkudziesięciu złotych, co nie jest dużym miesięcznym obciążeniem.

Warto sprawdzić, ile produktów można będzie umieścić w sklepie w ramach konkretnego abonamentu, a także czy możliwe będzie prowadzenie dwóch lub więcej sklepów z jednego konta, jeśli masz takie plany na przyszłość. Wraz z rozwojem sklepu można przejść na wyższy abonament, więc jeśli na początek tych produktów nie jest dużo, najniższy abonament jest wystarczający. Natomiast opłaca się przyjrzeć wyższym abonamentom i dodatkowym funkcjom. Choć dziś ich nie potrzebujesz, to jutro być może już będą konieczne.

Integracja z platformami aukcyjnymi i portami społecznościowymi

Sklep na Facebooku to oczywistość, bo gdzie będziesz mieć bezpośredni kontakt z klientami? Dlatego integracja z Facebookiem jest ważna. Wiele Saasów oferuje taką możliwość w najniższym abonamencie bądź jest taka opcja za dodatkową opłatą.

Kolejna kwestia to platformy aukcyjne. Dziś chyba większość kupujących w sieci nie wyobraża sobie zakupów bez Allegro, Ceneo czy eBay. Dlatego Saasy oferują integracje z nimi. Choć nie zawsze w najniższym pakiecie.

Sklep od strony graficznej

Saasy oferują indywidualną grafikę, dla przedsiębiorców z większym portfelem na początek. Graficy zaprojektują stronę, logotyp, a także tło sklepu. Poza tym moduły indywidualne w zależności od wybranej opcji. Koszt takiej oprawy graficznej sklepu to kilka tysięcy złotych.

W ramach oszczędności można skorzystać z wielu dobrych darmowych szablonów oferowanych przez Saasy, dostosowując je do własnych upodobań. Oczywiście na tyle, na ile pozwala na to oprogramowanie. Przykłady sklepów powstałych na bazie szablonów zazwyczaj można zobaczyć na stronach dostawców oprogramowania. By otworzyć sklep, kupujesz dostęp do szablonu, który po części można edytować, dodając logo, tło, favikonę. Szablony są nowoczesne, przejrzyste, przyjazne wyszukiwarkom i tanie.

SEO, blog – sklep przyjazny wyszukiwarkom

W przypadku sklepów online dostęp do narzędzi e-marketingu ma bardzo duże znaczenie. Jednym z elementów konkurencyjności jest blog na stronie, regularnie zasilany treściami seo i przydatnymi dla klientów. Ważne jest, by platforma Saas była przyjazna wyszukiwarkom. Dlatego warto sprawdzić czy oferuje takie usługi jak pozycjonowanie sklepu i kampanie Google Ads. Przydatne są raporty oraz monitoring porzuconych koszyków.

Kwestie techniczne

Postawienie sklepu internetowego z Saas jest proste i szybkie. Zajmują się wszystkim, dlatego o kwestie techniczne nie musisz się martwić. Natomiast warto do nich zajrzeć choćby po to, by wiedzieć, ilu administratorów może mieć sklep w wybranym abonamencie. Do ważnych elementów oferty należą: aktualizacje (czy są w ramach abonamentu), pełne wsparcie techniczne, SSL, miejsce na pliki (koszt związany z dodatkowymi gigabajtami), obsługa różnych walut, języków (jeśli sklep będzie prowadził sprzedaż międzynarodową).

Płatności, dostawa

Każdy sklep internetowy korzysta z rożnych opcji płatności i dostawy. Im klient ma większy wybór, tym większe prawdopodobieństwo spełnienia jego oczekiwań w tym obszarze. Jedni zamawiają do domu, inni do paczkomatów, a jeszcze inni wolą odebrać na stacji benzynowej bądź w punkcie, który obsługuje przesyłki. Dropshipping jest częścią oferty Saasów, co sprawia, że nie musisz się martwić dostawami. Natomiast ma on różny zakres.

Sklep zgodny z prawem

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością spełnienia wielu wymagań prawnych. Postawienie sklepu na modelu Saas ułatwia sprawę. Zajmują się RODO, polityką prywatności, regulaminem, dzięki czemu nie musisz korzystać z usług innych podmiotów – a to oszczędność

Sklep internetowy – ranking platform Saas

IdoSell

od 99 zł

gotowy sklep

integracja z Allegro

bezpłatny support

narzędzia marketingowe

zgodność z RODO

raporty, statystyki

zintegrowane płatności

opcje dostawy

RedCart

od 59 zł

gotowy sklep

integracja z Allegro

bezpłatny support

narzędzia marketingowe

zgodność z RODO

raporty, statystyki

zintegrowane płatności

opcje dostawy

SkyShop

od 89 zł

gotowy sklep

integracja z Allegro

bezpłatny support

narzędzia marketingowe

zgodność z RODO

raporty, statystyki

zintegrowane płatności

opcje dostawy

IdoSell

Platforma obsługuje obecnie ponad 7000 sklepów. Ich tworzeniem zajmują się od ponad 20 lat. W ofercie są trzy plany abonamentowe. Do wyboru są dziesiątki szablonów, które można z łatwością dostosować do potrzeb własnego sklepu. Platforma jest zintegrowana z różnymi systemami płatności, bankami i kurierami. Poza tym z porównywarkami cen i serwisami opinii.

IdoSell sprawdzi się przy połączeniu sprzedaży internetowej i stacjonarnej. Stany magazynowe widoczne są w jednym panelu, co ułatwia zarządzanie sklepami. Do wyboru są liczne dodatkowe funkcje, które usprawniają realizację zamówień i wspomagają pozycjonowanie sklepu. Jak działa sklep na platformie IdoSell, sprawdzisz zamawiając dostęp do Demo. Zobacz IdoSell.

RedCart

Od kilkunastu lat dostarczają oprogramowanie e-commerce, współpracują z największymi polskimi markami, oferują nowoczesne, gotowe sklepy internetowe z niewielkim kosztem początkowym. Uruchomienie sklepu internetowego z RedCart jest proste i szybkie. Dodatkowo, dzięki wsparciu konsultantów, webinarom i szkoleniom, młody przedsiębiorca poszerza swoją wiedzę. Mają na swoim koncie ponad 50 tys. sklepów internetowych.

Oferują konkurencyjne abonamenty. Nie pobierają prowizji od sprzedaży i już w najniższym abonamencie jest dwustronna integracja z Allegro. Hosting i transfer są nielimitowane. Pełne konto przetestujesz przez dwa tygodnie bez żadnych opłat. Z jednego konta można prowadzić kilka sklepów (również w najniższym abonamencie). RedCart to także propozycja dla przedsiębiorców sprzedających towary za granicę – oferują dowolną liczbę walut i języków. Zobacz RedCart.

Sky-Shop

Sky-Shop, podobnie jak poprzednicy, ma za sobą wieloletnie doświadczenie w tworzeniu sklepów internetowych. Do wyboru są aż cztery plany abonamentowe, dla początkujących, przenoszących sklep i wymagających. Już od najniższego abonamentu integracja z Allegro, eBay, Ceneo. Jest opcja sklepu na Facebooku. Z ponad 400 hurtowniami automatyczna integracja, a dołączając nową hurtownię nie poniesiesz dodatkowych kosztów.

Do wyboru jest kilkadziesiąt modułów, z których stworzysz nowoczesny, intuicyjny sklep internetowy. Mają rozbudowaną ofertę, dbają o każdy detal, zaczynając od spraw technicznych, przez marketing po kwestie prawne. Za darmo przetestujesz sklep internetowy na Sky-Shop przez dwa tygodnie. Zobacz Sky-Shop.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Banner Firmino - księgowość od 29 zł miesięcznie