Pozycjonowanie vs. Google Ads

O tym, jak istotny jest e-marketing, wie już większość z nas. Marketing internetowy proponuje jednak wiel rozwiązań i często nie wiadomo, którą drogą powinniśmy iść. Jednym z częstszych dylematów brzmi: pozycjonowanie czy kampanie Google Ads? Co warto wiedzieć na temat obu form promocji i, czy istnieje złoty środek? Poniżej garść informacji. Zachęcamy do lektury!

Młody, biznesmen, pracujący, nad, planem, internetowego, projektu, na

Pozycjonowanie

W pierwszej kolejności skupmy się na pozycjonowaniu. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to najpopularniejsza, a zarazem ekonomiczna forma promocji w sieci. Witryny, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwarki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, cieszą się największym zaufaniem użytkowników i odnotowują wysoki współczynnik konwersji. 

Na czym polega pozycjonowanie? 

Na czym polega pozycjonowanie? Pozycjonowanie obejmuje działania SEO, czyli prace w obrębie witryny ‒ on-site, działania poza stroną www ‒ off-site, bieżącą analitykę i optymalizację efektów. Wszystkie prace z zakresu pozycjonowania powinny przebiegać zgodnie ze strategią przygotowana na podstawie audytu SEO oraz analizy konkurencji. 

Działania on-site 

Działania on-site to przede wszystkim: 

  • wartościowy content, unikalne, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych treści, 
  • przemyślana struktura linków wewnętrznych, 
  • przyjazne dla użytkownika, zawierające słowa kluczowe adresy URL,
  • zoptymalizowana prędkość ładowania,  
  • zoptymalizowane metadane,
  • certyfikat SSL. 

Działania off-site 

Działania off-site to działania poza stroną internetową. W przypadku pozycjonowania jest to głównie budowa linków zewnętrznych. Linki zewnętrzne, czyli pozyskane z portali zewnętrznych, to droga do zwiększenia wiarygodności oraz budowy autorytetu naszej strony www.  Najlepiej, aby linki prowadziły z witryn o dużym autorytecie, powiązanych tematycznie z naszym biznesem. 

Linki zewnętrzne pozyskać można z różnych źródeł, są to: 

  • publikacja artykułów sponsorowanych na portalach zewnętrznych
  • publikacja wpisów w katalogach firm 
  • współpraca z influencerami 
  • działania w mediach społecznościowych 
  • Profil Firmy w Google. 

Analityka 

Istotne, by na bieżąco śledzić efekty działań, sprawdzać, jakie pozycje na ważne dla nas frazy kluczowe zajmuje strona www. Za pomocą specjalistycznych narzędzi możemy śledzić zachowanie użytkowników na stronie, sprawdzić czy odwiedzili oni różne podstrony, czy zatrzymali się nas stronie głównej, obserwować współczynnik odrzuceń. 

Tutaj nieocenione będą takie narzędzie jak Google Search Console, SEMSTORM, Google Analytics. 

Pozycjonowanie ‒ zalety 

pozycjonowanie zalety
Pozycjonowanie pozwoli na zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jakie zalety ma omawiany proces? 

  • Działania z zakresu SEO są długotrwałe, ale dają też długotrwałe efekty. Rezultaty działań nie znikają z dnia na dzień (tak jak w kampaniach Google Ads – kampanie przestaną się wyświetlać, gdy skończy się budżet). 
  • Jak już mówiliśmy powyżej, strony w TOP 10 bezpłatnych wyników wyszukiwania cieszą się największym zaufaniem klientów.
  • Użytkownicy skupiają się na linkach z pierwszej strony Google, na drugą bądź dalsze strony praktycznie nikt nie zagląda. 

Pozycjonowanie witryny jest więc inwestycją, dającą wiele korzyści. 

Kampanie Google Ads 

Kampanie Google Ads to sposób, by zyskać widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do pozycjonowania, efekty są praktycznie natychmiastowe ‒ reklama firmy wyświetla się od razu, a my od razu możemy cieszyć się większą widocznością. 

Czym dokładnie są kampanie Google Ads (nazywane także kampaniami linków sponsorowanych). 

Google Ads to system reklamowy Google umożliwiający emisję reklam tekstowych, graficznych, wideo oraz produktowych. Reklamy, w zależności od rodzaju, mogą wyświetlać się w różnych miejscach, między innymi takich, jak: 

  • sieć wyszukiwania
  • karta Zakupy 
  • witryny partnerów Google’a
  • sieć reklamowa Google 
  • Google Play
  • You Tube 
  • aplikacje. 

Opłata za reklamy pobierana może być za każde kliknięcie (PPC), za 1000 kliknięć CPM (cost per mile)  bądź za obejrzenie całego wideo lub przynajmniej 30 sekund reklamy  (CPV). 

Pozycjonowanie a Google Ads ‒ różnice 

Jakie są różnice między pozycjonowaniem a kampaniami Google Ads? 

  • Pozycjonowanie daje długotrwałe efekty, kampanie Google Ads przestaną się wyświetlać po wyczerpaniu budżetu. 
  • Pozycjonowanie to działania długofalowe, wymagające czasu, reklamy Google Ads wyświetlają się od razu po uruchomieniu. 
  • Za pozycjonowanie płacimy miesięczny abonament, w ramach abonamentu znajdują się różne działania, począwszy od linków, po content, optymalizację techniczną strony i inne działania. Przy reklamach Google Ads naliczana jest opłata za kliknięcia, a także za obsługę kampanii. 
  • Pozycjonowanie to dobra droga, jeśli chcemy trwale zwiększyć widoczność w sieci. Google Ads sprawdzi się przy nowych biznesach, biznesach sezonowych oraz podczas wprowadzania zmian w ofercie. 

Warto połączyć obie formy promocji. Pozycjonować stronę i zwiększać jej widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a jednocześnie optymalizować reklamy, dzięki którym szybko dotrzemy do naszej grupy docelowej. 

Pozycjonowane (i nie tylko) z 1stplace 

pozycjonowanie nie tylko 1stplace
W 1stplace od ponad 10 lat zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych i sklepów e-commerce. Zwiększamy też widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania, czyli optymalizujemy kampanie Google Ads. Kolejny obszar naszych usług stanowi projektowanie i budowa  stron i sklepów internetowych. Zapraszamy do współpracy!   

Sprawdź nas 1stplace pozycjonowanie stron firmy – https://1stplace.pl/pozycjonowanie/

Już dziś postaw na rozwój swojego biznesu i wyprzedź konkurencję. 

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Banner Firmino - księgowość od 29 zł miesięcznie