Artykuł sponsorowany
Usługa fulfillment a e-commerce
Rynek e-commerce to prężnie działająca gałąź współczesnego handlu. Kolejni przedsiębiorcy widzą zalety w prowadzeniu sprzedaży online i chętnie wykorzystują możliwości internetowego medium. Jednak dopiero w praktyce uwidaczniają się pewne mankamenty prowadzenia sklepów przez internet oraz ogrom pracy, z jaką wiąże się taka działalność.
Chociaż w e-commerce nie trzeba „fizycznie” obsługiwać sklepu oraz wykonywać czynności związanych z jego prowadzeniem, nie oznacza to, że sklep internetowy jest samoobsługowy. Do obowiązków, które są konieczne w przypadku sprzedaży online, należą m.in.:
- obsługa strony www;
- działania marketingowe;
- księgowość;
- logistyka.
Wielu początkujących przedsiębiorców decyduje się na samodzielne wykonywanie tych zadań lub ich większości. Najczęściej outsourcingowi podlega księgowość czy działania marketingowe. Jednak gdy przybywa klientów, a firma zaczyna się rozwijać, również logistyka e-commerce zaczyna ciążyć i warto oddelegować to zadanie. Właśnie tu pojawia się termin „usługa fulfillment”, która pozwala zlecić część działań logistycznych firmie zewnętrznej.
Krok po kroku: jak wygląda proces?
Proces fulfillmentu uzależniony jest od rodzaju sprzedawanego towaru, zakresu usług obsługiwanych przez partnerską firmę oraz kilku innych czynników. Zazwyczaj obejmuje on 3 podstawowe etapy.
- Magazynowanie. Chodzi tu nie tylko o składowanie towarów w bezpiecznym miejscu, ale usługi również kontrolę stanu magazynowego oraz zarządzanie zapasami.
- Pakowanie. To ważny etap, który gwarantuje dostarczenie paczki w nienagannym stanie. Pozwala on zapobiec reklamacjom i zwrotom.
- Wysyłka. W tej części usługi następuje kontakt z firmą kurierską oraz przekazanie jej zapakowanego towaru, a następnie monitorowanie drogi przesyłki.
Dodatkowo przedsiębiorstwa oferujące fulfillment, takie jak firma logistyczna XBS GROUP, mogą zajmować się również przyjmowaniem zwrotów, czy personalizacją przesyłek.
Sprawdź, dla kogo jest ta usługa
Wbrew pozorom z fulfillmentu mogą skorzystać nie tylko duże firmy handlujące online. Mało tego, wcale nie trzeba mieć własnego sklepu internetowego, bo usługa ta sprawdzi się również w przypadku przedsiębiorców sprzedających na platformach typu Allegro czy Amazon.
Kto również zyska na takiej kompleksowej obsłudze logistycznej? Z pewnością firmy, które szukają oszczędności i nie mają możliwości posiadania własnych magazynów czy działu logistycznego w swoich strukturach. To również szansa dla przedsiębiorstw, które chcą się rozwijać na nowych rynkach. Wysyłka towaru za granicę bywa skomplikowana i kosztowna, dlatego najlepiej zdać się na ekspertów.
Zalety fulfillmentu dla e-commerce
Firmy korzystające z usługi fulfillmentu z pewnością odczują jej korzyści już od pierwszego zrealizowanego zamówienia. Do zalet oddelegowania zadań logistycznych należą:
- oszczędność czasu – organizacja wysyłki, pakowanie i korespondencja mailowa z klientami pochłania wiele czasu. Outsourcing pozwala go zaoszczędzić;
- oszczędność kosztów – możliwe jest zredukowanie kosztów prowadzenia magazynu, jak i koszów materiałowych niezbędnych na pakowanie oraz kosztów kadrowych;
- płynniejsza realizacja zamówień – osoby zawodowo odpowiedzialne za obsługę zamówień i wysyłkę, z pewnością zrobią to szybciej i sprawniej niż ktokolwiek inny;
- optymalizacja biznesu – oszczędzając czas i pieniądze na poszczególnych kwestiach logistycznych, można skupić się na poszerzeniu asortymentu czy działaniach promocyjnych;
- skalowanie – korzystanie z usługi fulfillmentu pomaga zapobiec dodatkowym kosztom wynikającym np. z zatrudniania dodatkowych pracowników do pakowania w sezonie szczytowym.
Profesjonalna obsługa sklepów internetowych
Decydując się na usługę fulfillmentu możesz przenieść firmę na wyższy poziom profesjonalizmu. Outsourcing zadań związanych z magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką sprzyja bardziej efektywnemu prowadzeniu biznesu. Sprawdź, jak dokładniej działa obsługa logistyczna sklepów internetowych oferowana przez firmę XBS GROUP.