Nowoczesne strony internetowe: przykłady strategii, które działają
Skoro interesują Cię fajne strony internetowe, masz już za sobą myślenie nad nazwą, logo firmowe i wiesz dokładnie, co jest unikalną wartością Twojej marki (Unique Selling Proposition – USP).
Przykłady stron internetowych, które omówimy odrobiły tę pracę domową i wiedzą czym jest dla nich USP.
Propozycja wartości powinna przebijać się przez każdy element Twojej strony, od nagłówków po obrazy i kolorystykę. Na swojej stronie musisz odpowiedzieć na fundamentalne pytanie potencjalnego klienta: „Dlaczego powinienem wybrać Ciebie?”.
Projektuj z myślą o doświadczeniu użytkownika (UX)
Twoja strona powinna być łatwa w nawigacji i szybka. Upewnij się, że menu jest intuicyjne, a treści – czytelne, łatwe do zrozumienia i trafiające w sam środek pragnień potencjalnego klienta.
Twoja strona musi ładować się błyskawicznie. Użytkownicy są niecierpliwi. Ma wyglądać perfekcyjnie na wszystkich urządzeniach (dbaj o responsywność).
Każda strona powinna mieć jasny cel i prowadzić użytkownika do podjęcia określonego działania. Zadbaj o wezwania do działania (CTA). Nie wystarczy wstawić przycisku “Kliknij” i mieć nadziei, że zadziała.
Dużo lepiej sprawdzają się CTA, które informują użytkowników, co się wydarzy po kliknięciu i z jaką wartością się to wiąże, np. “Odbierz darmowy 14-dniowy trial”.
Jak dodasz do tego jeszcze informację, że nie wymagasz podpinania karty kredytowej, co często zatrzymuje odbiorców przed takimi ofertami, pomnożysz swoje szanse na zwielokrotnienie kliknięć.
Przykłady stron internetowych: Owocni, Senuto.
Poczucie bezpieczeństwa to priorytet
Możesz mieć świetną ofertę i wysokiej jakości projekt strony internetowej, ale jeśli nie sprawisz, że użytkownicy Ci zaufają, nie wykorzystasz wszystkich szans na sprzedaż.
Daj odbiorcom poczucie bezpieczeństwa na stronie. Zadbaj o certyfikat SSL, umieść symbole bezpiecznych płatności, zdobądź i wyeksponuj na stronie certyfikaty, np. Rzetelna Firma, pochwal się nagrodami.
Wstaw autentyczne rekomendacje. Nic tak nie buduje zaufania jak prawdziwe opinie zadowolonych klientów. Pamiętaj, własnoręcznie skrojone referencje są faux pas w świecie marketingu.
Zbieraj świeże, autentyczne rekomendacje i proś o pozwolenie na użycie wizerunku klientów. Szczerość przekłada się na konwersje.
Przykłady stron internetowych: Zoom, Rosetta Stone.
Podejście mobile-first
Najlepsze strony internetowe lśnią nie tylko na komputerach, ale też na ekranach smartfonów. Badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) wykazały, że 74,6% użytkowników telefonów przegląda na nich internet. Mało tego, Google faworyzuje strony internetowe przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Umieść kluczowe elementy interakcji tam, gdzie można wygodnie dostać kciukiem. Dostosuj układ i design do różnych rozmiarów ekranu.
Przykłady stron internetowych: Etsy, Typeform.
Wideo i interaktywne elementy zachęcają do interakcji
Idźmy dalej. Masz już użytkownika na swojej stronie? Super. Teraz daj mu powód, aby zostać dłużej i zakochać się w Twojej marce.
Wideo i interaktywne elementy, takie jak kalkulatory, quizy czy animacje, to Twój rozrywkowy asystent – angażują, zabawiają i wciągają do interakcji z Twoją marką. Ludzie z każdą porcją dobrej personalizacji, lubią firmę coraz bardziej.
Subtelne zmiany kolorów linków po ich kliknięciu, inteligentne przyciski, które dostosowują się do interakcji, np. zmieniają się z “Obserwuj” na “Obserwujesz” po kliknięciu. Te drobiazgi składają się na lepsze doświadczenia potencjalnych klientów.
Przykłady stron internetowych: Every Last Drop, Maybelline New York.
Design spina wszystko
Hierarchia wizualna to nic innego jak strategiczne rozmieszczenie treści, rozmiarów i kolorów elementów na Twojej stronie tak, aby w naturalny sposób przyciągały uwagę do najważniejszych informacji. To jak szachy – każdy ruch musi być przemyślany.
W przypadku rozmiarów fontów sprawa jest prosta – im większy rozmiar, tym ważniejsza informacja. Niech Twój tytuł góruje nad tekstem, a najistotniejsze punkty wyróżniają się na tle reszty.
Przykład strony internetowej: Banach Outsourcing.
Podczas projektowania stron internetowych wykorzystuj kontrastujące kolory tam, gdzie chcesz, aby użytkownik zatrzymał swój wzrok. Warto pamiętać, że odpowiednia ilość barw może poprawić doświadczenia, ale przesada psuje efekt i pozbawia kolor mocy.
Przykład strony internetowej: Owocni.
Nie zapominaj o białej przestrzeni (whitespace). To są te chwile wytchnienia na stronie, które nie tylko dają odpocząć oczom, ale i pomagają skupić się na tym, co ważne.
Przykład strony internetowej: Apple.
Mierz, testuj, optymalizuj
Marketing cyfrowy daje możliwość ciągłego testowania i optymalizacji:
- analizuj dane w narzędziach do śledzenia zachowania użytkowników na stronie, np. dzięki Google Analytics i Hotjar,
- regularnie testuj różne wersje elementów na stronie z użyciem testów A/B, aby sprawdzić, co daje najlepsze wyniki.
Podsumowanie
Najładniejsze strony internetowe to nie zawsze te najskuteczniejsze. O wynikach decyduje nie tylko design, choć on też jest ogromnie ważny. Przykłady ciekawych stron internetowych znajdziesz tutaj: https://www.owocni.pl/ciekawe-fajne-strony-www-wzory-przyklady. Tworząc własną stronę internetową pamiętaj, że to proces – zacznij od solidnego fundamentu, a następnie buduj i poprawiaj, aby sprostać oczekiwaniom swoim klientów.