Rodzaje terminali płatniczych
Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji warto wiedzieć, jaki w ogóle mamy wybór. Na rynku dostępnych jest kilka typów terminali płatniczych, a najpopularniejsze z nich to terminale przenośne i stacjonarne.
W przypadku urządzeń First Data Polska S.A. (Polcard), każde z nich akceptuje płatności bezgotówkowe nie tylko kartą, ale również telefonem, czy innym urządzeniem typu smart, na przykład zegarkiem. Ich funkcjonalność jest zatem podobna, jednak ze względu na konstrukcję, mogą sprawdzić się lepiej w konkretnych typach prowadzonej działalności.
Terminal stacjonarny – do małego sklepu lub punktu usługowego
Terminal stacjonarny do funkcjonowania potrzebuje ciągłego zasilania z sieci. Taka konstrukcja sprawia, że urządzenie najlepiej sprawdzi się w małym sklepie lub punkcie usługowym, bo ma w nim stałe miejsce na ladzie i nie wymaga przenoszenia. Urządzenia z tej grupy podłącza się do Internetu poprzez użycie odpowiedniego kabla lub bezprzewodowo za pośrednictwem nadajników sieci komórkowej.
Ważną zaletą terminali stacjonarnych jest możliwość ich współpracy z systemami kasowymi – dzięki temu sprzedawca nie musi ręcznie wpisywać kwoty na terminalu, ponieważ jest ona automatycznie przesyłana z systemu kasowego. Pozwala to uniknąć częstych pomyłek, zaoszczędzić czas klienta i usprawnić pracę kasjera.
Terminal przenośny – idealny dla płatności, których dokonuje się w ruchu
Wielu przedsiębiorców oferuje swoje usługi na przykład w domu lub siedzibie firmy klienta. Prowadzi sprzedaż w różnych lokalizacjach na targach, kiermaszach czy wystawach. W takim przypadku najlepiej postawić na terminal mobilny (przenośny). Jest on również dobrym rozwiązaniem dla kurierów czy dostawców jedzenia, którzy mogą w ten sposób pobierać pieniądze za dostarczone produkty. Do jego działania niezbędna jest karta SIM i połączenie z siecią operatora. Ich zaletą jest to że, płatności bezgotówkowej można dokonać w dowolnym miejscu i czasie.
Z terminala przenośnego mogą korzystać również taksówkarze i inni przedsiębiorcy, którzy oferują przewóz klientów, a także osoby, które co prawda mają stały punkt, ale zdarza im się sprzedawać swoje towary lub oferować usługi w innych miejscach. Zamiast dwóch terminali można w takiej sytuacji postawić na jeden – mobilny.
Więcej szczegółowych informacji dot. terminali płatniczych oraz dostępnych na nich usługach dodatkowych, dostępnych jest na stronie: www.polcard.pl/rozwiazania-dla-ciebie/terminale-platnicze/
Darmowy terminal płatniczy – sprawdź jak go otrzymać!
Przedsiębiorcy, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie posiadali terminala płatniczego (umowy z agentem rozliczeniowym), mogą skorzystać z Programu Polska Bezgotówkowa.
Program to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych. Celem Programu jest zniesienie kosztów związanych z instalacją terminala płatniczego oraz kosztów jego użytkowania.
W ramach Programu przedsiębiorcy mogą otrzymać do trzech terminali płatniczych i korzystać z nich przez rok bez ponoszenia żadnych kosztów lub do czasu osiągnięcia na poszczególnych urządzaniach obrotu 100 tys. zł). Ponadto od 1 maja 2020 zwiększono maksymalną liczbę terminali płatniczych dla przedsiębiorców z sektora prywatnego międzymiastowego transportu do dwudziestu sztuk.
Więcej informacji o Programie oraz formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie: First Data Polska – Polska Bezgotówkowa