5 cech udanej aplikacji mobilnej

Obecnie branża rozwoju aplikacji mobilnych jest w rozkwicie. Według danych Statista, na całym świecie ponad 6,3 miliarda osób używa smartfonów, co oczywiście przekłada się na ilość tworzonych aplikacji. Aby dotrzeć do odbiorcy, który z danym produktem będzie wchodził w częste interakcje, potrzebny jest przemyślany projekt.

Aplikacje mobilne

Chociaż możliwość integracji różnych funkcjonalności pomaga opracować unikalną, wyróżniającą się aplikację, jednak nie przypadnie ona do gustu użytkownikom, jeśli będzie trudna w obsłudze i niefunkcjonalna. Istnieje kilka niezbędnych cech aplikacji mobilnych, które sprawią, że Twój produkt będzie się wyróżniać i na długo pozostanie z użytkownikami. Poniżej omówimy kilka najważniejszych elementów.

1. Praktyczność i zastosowanie

Aplikacja, która ma skutecznie pełnić swoją funkcję, powinna być poprzedzona analizą potrzeb odbiorców. Konieczne jest postawienie się w roli użytkownika i zadanie sobie między innymi pytań: Po co mam zainstalować tę aplikację? Jak często będę do tej aplikacji powracał? 

Dobry produkt musi być praktyczny i rozwiązywać realne problemy. Użyteczność aplikacji powinna również wynikać ze specyfiki danego urządzenia mobilnego i możliwości jego interakcji (inne będą dla smartfonu, tabletu czy smartwatch’a). Projektując aplikację, najważniejszym zadaniem jest znalezienie problemu, który zostanie dobrze rozwiązany za jej pomocą (np. kalendarz, obsługa poczty, notatki itp.).

2. Bezawaryjność

Podstawowym etapem budowy każdej aplikacji jest dokładne testowanie, które pozwala zawczasu wyeliminować wszystkie potencjalne błędy. Jest to ważne, ponieważ z pewnością użytkownicy odkryją każde, nawet najmniejsze niedociągnięcia, które mogą ich na trwałe zniechęcić do korzystania z narzędzia. 

3. Zaangażowanie użytkownika 

Celem twórców aplikacji mobilnych jest to, by ich produkty żyły w smartfonach swoich użytkowników, a nie zostały zapomniane, aż w końcu odinstalowane. W tym celu trzeba stworzyć mechanizmy budowania zaangażowania, które sprawią, że użytkownik będzie wracał do aplikacji i systematycznie z niej korzystał (np. bieżąca komunikacja z użytkownikiem, mechanizmy społecznościowe, grywalizacja).

4. Prostota 

Obsługa aplikacji powinna być łatwa, szybka i sprawiać nam jak najmniejszy wysiłek kognitywny. Użytkownik nie powinien poświęcać zbyt wiele czasu na zagłębianie się w kolejne poziomy obsługi, lecz korzystać z produktu intuicyjnie. W tym celu powinno się dobrze przemyśleć projekt UX, czyli doświadczenie użytkownika analizując szybkość i prostotę działania funkcji oraz jakość projektu graficznego. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule https://studiosoftware.pl/blog/projektowanie-aplikacji-mobilnych-rola-uxui/.

5. Estetyczny wizualnie projekt

Wizualne piękno jest bardzo ważne przy projektowaniu aplikacji, ponieważ przyciąga wzrok i zapewnia miłe doznania. Jeśli będziemy mieli dwie aplikacje o takim samym zakresie funkcjonalnym i takiej samej architekturze informacji, to w każdym przypadku wybierzemy tą atrakcyjniejszą dla naszego oka. Kolorystyka elementów, ułatwiających mikro-interakcje jest rejestrowana przez mózg na poziomie podświadomym, ale przyczynia się ona w istotny sposób do przyjemności korzystania z produktu.

Podsumowanie

Technologie aplikacji mobilnych stoją na czele rewolucji cyfrowej. Firmy powinny obecnie zrobić wszystko, aby ich aplikacje mobilne działały jak w zegarku, ponieważ zwiększy to ich szansę na osiągnięcie korzyści biznesowych i zaspokojeniu potrzeb swoich Klientów.

Omówiliśmy tylko kilka funkcji wydajnych aplikacji mobilnych dostarczanych w procesie rozwoju. Więcej na temat etapów tworzenia aplikacji dowiesz się ze strony https://studiosoftware.pl/uslugi/aplikacje-mobilne/. Mamy nadzieję, że współpraca z doświadczonym software house’m pozwoli zbudować aplikację mobilną, która wyróżni się w sklepie z aplikacjami i całkowicie usatysfakcjonuje docelowych użytkowników.

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Banner Firmino - księgowość od 29 zł miesięcznie