Największy wzrost sprzedaży odnotowuje się w kategorii produktów świeżych. Żywność on-line jest coraz chętniej zamawiana dzięki ekspansji w Internecie dużych sieci handlowych. Prym w tej dziedzinie wiodą Ezakupy sieci Tesco. Projekt ten może się pochwalić dwucyfrowym wzrostem sprzedaży oraz obsługą 40% wszystkich zamówień żywności w Internecie. Sukces ten Tesco zawdzięcza przede wszystkim bardzo szybką realizacją zleceń.
Zmienia się również sposób dokonywania zakupów. Jeszcze do niedawna dominowały sklepy internetowe funkcjonujące w oparciu o stronę WWW. Obecnie coraz bardziej popularne okazują się aplikacje mobilne – już co dziesiąte zamówienie składane jest tą drogą.
E-klient jest bardzo lojalny
Internauci lubią sprawdzone rozwiązania, więc trwale przywiązują się do sklepu, jeśli tylko zostaną w nim dobrze obsłużeni. E-klientów motywuje przede wszystkim oszczędność czasu. Większość z nich wskazuje również na korzyść w postaci braku konieczności samodzielnego wnoszenia zakupów do domu.
Wszystko jeszcze przed nami
Mimo ogromnego wzrostu, analitycy nadal wskazują na wolne miejsce w e-Handlu dla nowych firm. Skutecznie zaistnieć może każdy, kto zrealizuje dobry plan operacyjny i ofertowy. W Internecie jest miejsce zarówno dla korporacji, jak i małych firm wytwórczych lub handlowych. Konkurencyjność będzie się zwiększać, ale i rynek wciąż się rozszerza.