Czy sklep internetowy można otworzyć w jeden miesiąc?

Własny sklep internetowy to świetny sposób na pierwszy, samodzielny biznes. Zakupy online zyskują coraz większą popularność, wypierają tradycyjne chodzenie po sklepach.   Coraz więcej osób woli przejrzeć oferty sklepów w domowym zaciszu, porównać ceny i zamówić towar bezpośrednio do domu. Założenie e-sklepu może początkowo wydawać się trudne, ale dzięki znajomości podstawowych reguł i skorzystaniu z dobrego…

E-commerce

Zalety prowadzenia sklepu internetowego

Prowadzenie e-sklepu to nie tylko źródło zarobku, ale również sposób na życie. Pozwala uwolnić się od pracy na etacie i umożliwia działalność na własny rachunek. E-biznes można prowadzić z dowolnego miejsca, w dogodnym dla siebie czasie. To duży plus, który pozwala łączyć pracę z prowadzeniem domu czy opieką nad dziećmi. Co ważne, założenie sklepu internetowego nie wymaga dużych nakładów finansowych, nie zajmuje też wiele czasu. Podstawą jest dobry pomysł, znalezienie niszy na runku i wybór dobrej platformy. Cały proces nie zajmuje dużo czasu. Często cały proces otwarcia sklepu zajmuje kilka, ewentualnie kilkanaście dni.

Jak otworzyć sklep internetowy?

Podstawą założenia e-sklepu jest dobry pomysł i wybór asortymentu. Obecnie największym powodzeniem cieszą się sklepy z odzieżą, obuwiem, artykułami multimedialnymi, książkami i zabawkami. Sporą ilość klientów mają również sklepy z naturalnymi kosmetykami, rękodziełem czy zdrową żywnością. Należy poszukać niszy i wprowadzić na rynek towar, który będzie się czymś wyróżniał. Następnie trzeba skupić się na kolejnych etapach zakładania biznesu. Jednym z ważniejszych jest wybór platformy e-commerce, która krok po kroku podpowie, jakie czynności należy wykonać. Największą popularnością cieszą się platformy, które pozwalają na założenie sklepu w tzw. chmurze. Dostępne są z przeglądarek internetowych, a ich obsługa nie wymaga dużych umiejętności i znajomości programowania. Programów tego typu jest znane sklepy. Ma wiele pomocnych funkcji, jej obsługa jest intuicyjna, dlatego jest dobrym wyborem dla osób zakładających działalność. Jest odpowiedzią na pytanie, jak otworzyć sklep internetowy.

Na co zwrócić uwagę, wybierając platformę do założenia sklepu internetowego?

Platforma do zakładania sklepów lub hurtowni to świetny wybór dla wszystkich, którzy nie wiedzą, jak otworzyć sklep internetowy. Jej wybór musi być dokładnie przemyślany, ponieważ to właśnie od dobrego oprogramowania zależy funkcjonowanie sklepu i pozyskiwanie klientów. Platforma powinna być dobrze zautomatyzowana, dzięki temu będzie wykonywać większość zadań i pozwoli zaoszczędzić czas. Warto wybrać taką, która posiada ułatwiające pracę funkcję, tj.

  • bezobsługowe transakcje,
  • przyjmowanie zamówień online,
  • automatycznie wystawianie dokumentów sprzedażowych,
  • współpraca z różnymi kanałami sprzedażowymi,
  • sprawdzanie dostępność towaru,
  • prezentacje w trybie katalogu,
  • prowadzenie bloga,
  • integracja z systemami zewnętrznymi,
  • kupony rabatowe i akcje promocyjne,
  • pomoc techniczną i dokładne instrukcje na temat, jak otworzyć sklep internetowy,
  • atrakcyjny abonament, itp.

Można zdecydować się e-commece darmowy, ale wbrew pozorom nie jest dobre rozwiązanie. Bezpłatne są tylko podstawowe opcje, a za wszystkie dodatki trzeba płacić. Miesięczny koszt korzystania z dobrej platformy do prowadzenia sklepu zaczyna się od 20 zł, a abonament dla hurtowni to minimum 100 zł.  Nie warto na tym oszczędzać, ponieważ dobre, gotowe oprogramowanie tj. CStore.pl jest dużym ułatwieniem. Zawiera wszystkie niezbędne narzędzia, a w razie problemów można liczyć na pomoc supportu technicznego. Wykupienie odpowiedniego pakietu zapewnia cały zakres funkcji, przydatnych do prowadzenia sklepu lub hurtowni.

Co jest niezbędne, aby założyć sklepu internetowego?

Założenie sklepu internatowego zajmuje znacznie mniej czasu niż otwarcie punktu stacjonarnego. Nie jest konieczne szukanie lokalu handlowego, zatrudnienie personelu oraz duży wkład finansowy. Jest kilka elementów, które są niezbędne, o nich należy pamiętać.

Asortyment i ilość towaru

Na początek warto zaopatrzyć się w niewielką ilość oferowanych produktów i w marę ich upłynniana, uzupełniać zapasy. Można sprzedawać kilka artykułów, o odmiennych parametrach, a później wybrać te, które cieszą się największym zainteresowaniem. Na początek na pewno przydadzą się dobre, wysokiej jakości zdjęcie produktów, które zachęcą do wejścia na stronę i złożenia zamówienia. Nie warto na tym oszczędzać, najlepiej zamówić profesjonalną sesję u fotografa.

Nietuzinkowa, przyciągająca uwagę nazwa

Niezbędna jest przyciągająca uwagę nazwa oraz regulamin sklepu. Można kupić gotowy szablon lub zamówić regulamin u prawnika. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ dobry regulamin jest zabezpieczeniem zarówno dla kupującego, jak i do sprzedawcy. Przyda się również własna domena.

Kasa fiskalna, księgowość, logistyka

Sklepy internetowe potrzebują również kasy fiskalnej. Wyjątkiem jest tutaj sytuacja, kiedy sklep internetowy otrzymuje zapłatę na konto, w formie bezgotówkowej, lub obrót jest mniejszy niż 20 000 zł/rok. Zakładając zdalny sklep, nie można zapomnieć o księgowości. W tym celu najlepiej znaleźć internetowe biuro rachunkowe, które zajmie się comiesięcznym rozliczeniem działalności oraz współpracą z ZUS-em i Urzędem Skarbowym. Konieczne jest zarejestrowanie działalności gospodarczej i odprowadzanie wymaganych składek. Ważną sprawą przy prowadzeniu sklepu jest wybór operatora płatności oraz firmy kurierskiej. To umożliwi wykonywanie szybkich przelewów oraz systematyczne wysyłanie paczek. Dobrze, aby sklep oferował kilka rożnych form wysyłki, dzięki temu spełni oczekiwania wszystkich klientów.

Skuteczny marketing i reklama

Do rozreklamowania sklepu można wykorzystać media społecznościowe oraz darmowe narzędzia promujące biznes. Bardzo dobrą formą promocji jest prowadzenie blogu. Można robić to samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistów. Nie należy również zapomnieć o prawidłowym pozycjonowaniu stron.

A może dropshopping?

Wielu młodych handlowców decyduje się na dropshipping, czyli jeden z modeli sprzedaży. Jest to interesująca forma działalności, która pozwala ograniczyć koszty. Dropshipping polega na tym, że sprzedawany towar magazynowany jest w sklepie lub hurtowni. Właściciel sklepu nie musi szukać miejsca do magazynowania, nie ponosi kosztów wynajmu magazynu. Sprzedawca płaci hurtowni ok. 10% od wartości sprzedanego towaru, ale minimalizuje pozostałe koszty, dlatego ta forma jest opłacalna.

Sklep internetowy to świetny sposób na biznes dla wszystkich, którzy chcą pracować na własny rachunek. Nie wymaga dużego kapitału, a dobrze przemyślany ma duże szanse na rozwój. Jest dobrą opcją dla osób, które chcą dorobić, wracają do pracy po dłuższej przerwie lub zaczynają swoją przygodę na rynku pracy. Jeżeli sklep trafi w nisze na rynku, szybko zyska uznanie i zacznie przynosić zysk. Podstawą jest dobry pomysł, skuteczne oprogramowanie oraz dobry marketing. Tych kilka elementów pozwoli rozwinąć sklep i uczynić go rozpoznawalnym w sieci.

Więcej informacji na temat jak założyć sklep internetowy znajdziesz w tym artykule: www.cstore.pl/blog/jak-zalozyc-sklep-internetowy/

Podziel się artykułem:

Firma bez księgowego?

Wypróbuj księgowość on-line Firmino

Banner Firmino - księgowość od 29 zł miesięcznie