Tydzień Przedsiębiorcy to w ZUS-ie cykliczna impreza. W tym roku odbywa się pod hasłem „ZUS dla Biznesu” i obejmuje aż 43 oddziały, 212 inspektoratów i 70 biur terenowych w całym kraju. W praktyce wiec każdy przedsiębiorca, który w tym tygodniu odwiedzi ZUS, zauważy tę akcję (oby tylko nie wpłynęła negatywnie na funkcjonowanie podstawowych działań tej instytucji).
Paweł Jaroszek, członek zarządu ZUS, zapewnia że: „będzie można w przyjaznej atmosferze spotkań się z naszymi ekspertami […] i uzyskać wszelkie odpowiedzi na pytania dotyczące relacji przedsiębiorca-urząd”. Nasuwa się kilka pytań – poza tym, czy ZUS jest „urzędem”? – czy potrzebna jest specjalna akcja do tego, aby informować przedsiębiorców, czy może jest to tylko działanie wizerunkowe?
ZUS twierdzi, że akcja jest bezpośrednio związana z planowanymi na najbliższy czas zmianami. Dotyczą one przede wszystkim wprowadzenia w życie już od nowego roku elektronicznych zwolnień lekarskich (e-ZLA). W związku z tym ZUS namawia wszystkich przedsiębiorców, a przynajmniej pracodawców, do zakładania kont na Platformie Usług Elektronicznych, gdzie będą trafiały wszystkie zwolnienia. Obowiązek taki mają firmy zatrudniające więcej niż 5 osób, ale do używania PUE zachęca się wszystkich przedsiębiorców.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS znajduje się pod adresem: http://pue.zus.pl/