Dowiedz się, czym dokładnie jest fulfillment, dlaczego jest dedykowany branży e-commerce i na współpracę z którą firmą warto się w tym zakresie zdecydować.
Czym jest fulfillment?
Jak wynika z corocznego raportu “E-commerce Standard” (a dokładniej z edycji opublikowanych w 2017 roku i 2018 roku), autorstwa Internet Standard from IDG, outsourcing usług logistycznych pozwala zaoszczędzić 10-30 proc. kosztów operacyjnych i odnotować rokroczny wzrost sklepów internetowych 9 proc.
Fulfillment jest odpowiedzią na dokładnie te potrzeby e-commerce’ów – związane z szukaniem oszczędności w kosztach logistycznych. Jest procesem wspomagającym realizację zamówień w sklepach internetowych, na który składa się szereg usług – a wśród nich przede wszystkim:
- usługa magazynowania towarów;
- usługa konfekcjonowania towarów, związana z kompletowaniem zamówień, ich pakowaniem i wysyłką do docelowego odbiorcy;
- usługa dołączania materiałów brandowanych (np. materiałów reklamowych) do przesyłek;
- usługa copackingu, związana z pakowaniem, przepakowywaniem oraz wymianą opakowań.
Dlaczego branża e-commerce powinna postawić na fulfillment?
Decydując się na skorzystanie z fulfillmentu, biznesy działające w oparciu o model e-commerce, mogą zdecydowanie ograniczyć, a nawet uniknąć kosztów stałych albo też zamienić je na koszty zmienne. Mowa tu przede wszystkim o kosztach związanych z magazynowaniem czy kosztach związanych z zatrudnianiem pracowników magazynu. Poza tym, wiele czasochłonnych procesów zostaje oddelegowanych, dzięki czemu kluczowe osoby w firmie mogą skupić się na swoich najważniejszych obszarach odpowiedzialności, zamiast zajmować się logistyką zamówień.
Outsourcując proces logistyczny do zewnętrznej firmy świadczącej usługę fulfillmentu, wystarczy dostarczyć do jej magazynu sprzedawane towary. Już na miejscu produkty zostaną przyjęte na stan i udostępnione do sprzedaży, a zamówienia ze sklepu internetowego zostaną skompletowane, zapakowane i wysłane. Tak duże odciążenie pozwoli właścicielowi e-commerce’u i jego kluczowym pracownikom poświęcić więcej czasu na działania marketingowo-sprzedażowe.
Fulfillment InPost – najlepszy wybór dla e-commerce’ów
Jeśli chodzi o usługę fulfillmentu w Polsce, zdaniem wielu właścicieli sklepów internetowych bezkonkurencyjny okazuje się InPost. Z ogromną bazą kurierów, nowoczesnym technologicznie rozwiązaniem w postaci Paczkomatów, ogromną przestrzenią magazynową, zlokalizowaną blisko sortowni paczek, nie ma sobie równych.
W ramach InPost Fulfillment właściciele e-commerce’ów mogą skorzystać z takich usług, jak chociażby:
- odbiór dostarczonych towarów wraz z rozładunkiem;
- przyjęcie towarów na stan magazynowy, któremu towarzyszy szczegółowa kontrola towaru;
- magazynowanie towaru w oparciu o nowoczesną infrastrukturę, dedykowaną branży e-commerce;
- zarządzanie zamówieniami;
- staranną kompletację i pakowanie zamówień oraz ich zabezpieczenie w oparciu o instrukcje otrzymane od klientów;
- wydawanie towarów w oparciu o dopracowane procedury;
- dowolną formę dostawy na rynku krajowym i międzynarodowym (zwłaszcza korzystanie z InPost Paczkomaty® i InPost Kurier);
- możliwość śledzenia przesyłek za pośrednictwem intuicyjnego systemu lub darmowej aplikacji mobilnej – zarówno przez właściciela sklepu internetowego, jak i odbiorców przesyłek.
Poza tym, InPost oferuje szereg usług dodatkowych, a wśród nich:
- zarządzanie zwrotami,
- zakup opakowań w atrakcyjnych cenach,
- drukowanie lub dołączenie gotowych ulotek, dokumentów i materiałów promocyjnych do paczek,
- kompleksowa obsługa klientów B2B,
- etykietowanie przesyłek.
Współpraca z najlepszą firmą kurierską 2019 roku, jaką okrzyknięty został InPost jest gwarancją najlepszej jakości i nowoczesnych rozwiązań oraz zadowolenia. InPost Fulfilment pozwala zaoszczędzić na inwestowaniu w zaplecze magazynowe, zautomatyzować procesy logistyczne, przy jednoczesnym posiadaniu pełnego dostępu do danych. Dzięki sąsiedztwie magazynu z główną sortownią, właściciele e-commerce’ów mogą mieć pewność, że ich przesyłki dotrą do odbiorców w ekspresowym tempie i mają czas, by poświęcić energię na rozwój swoich biznesów.