Zapewne słyszałeś już, że na LinkedIn jest prawie 97% osób na stanowiskach decyzyjnych. Jeśli chcesz wiedzieć, jak ten portal może pomóc w rozwoju Twojego biznesu, to koniecznie przeczytaj nasz dzisiejszy artykuł.
- Portal LinkedIn co to jest?
- Jak działa strona LinkedIn
- LinkedIn w Polsce — statystyki
- Co to jest profil prywatny na LinkedIn?
- Co to jest profil firmowy na LinkedIn?
- Sprzedaż na LinkedIn – najważniejsze rzeczy
- Jak generować leady na LinkedIn?
- Rekrutacja na LinkedIn
- Jak znaleźć pracę na LinkedIn – niezawodne metody
- Jak znaleźć pracownika na LinkedIn – niezawodne metody
- Cennik LinkedIn – lista płatnych usług na platformie
Portal LinkedIn co to jest?
Jest to nic innego jak portal społecznościowy nastawiony na ludzi aktywnych zawodowo. Jest on międzynarodowy a jego łączna liczba użytkowników przewyższa już 800 mln. Warto zaznaczyć, że są to osoby bardzo chętne do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych i znajomości networkingowych.
LinkedIn to źródło niezwykle cennych informacji o swoich użytkownikach. Większość z nas na swoich profilach ma dokładnie zaznaczone, gdzie pracuje obecnie, jakie miało poprzednie prace oraz w czym się specjalizuje. To idealny sposób, aby dotrzeć do firm lub ludzi, którzy są naszym targetem.
Pamiętaj, że założenie profilu na LinkedIn jest w 100% darmowe. Serwis jest prosty i intuicyjne. Dodatkowo na każdym kroku serwis będzie Ci podpowiadał jak jeszcze możesz udoskonalić swój profil np. poprzez wpisanie dodatkowych treści, czy uzupełnienie braków.
Jak działa strona LinkedIn
Działanie LinkedIn można porównać do Facebooka tylko takiego przeznaczonego do kontaktów biznesowych. Na LinkedIn użytkownicy są bardzo otwarci na zawieranie nowych znajomości i poszerzanie sieci kontaktów. Właśnie dlatego nie mówimy tu o „znajomych”, a o kontaktach. Nie jest konieczne, abyś kogoś znał, aby wysłać mu zaproszenie do nawiązania kontaktu. LinkedIn pozwala aż na 500 zaproszeń tygodniowo, to jasno pokazuje, że element networkingowy jest dla LinkedIn bardzo istotny. Jak zapewne się domyślasz nowe kontakty to szansa na znalezienie nowego klienta, inwestora, partnera biznesowego, czy nawet udziałowca. Potwierdzają to również specjaliści z Agencji Sales Robots, która to zawodowo zajmuje się kampaniami na LinkedIn.
LinkedIn w Polsce — statystyki
Często można usłyszeć, że do Polski trendy czy zachowania z Ameryki przychodzą zawsze z lekkim opóźnieniem. Podobnie jest w przypadku LinkedIn. W USA nawet połowa obywateli ma założone swoje konto na LinkedIn. W Polsce na ten moment mamy 4,4 mln użytkowników. Ta liczba z miesiąca na miesiąc rośnie i bez wątpliwości ten trend będzie się jeszcze długo utrzymywał.
Pamiętaj o tym, że 4,4 mln osób to jest bardzo duża grupa. Jeśli weźmiemy do tego pod uwagę, że to mogą być przyszli klienci czy inwestorzy, to niewątpliwie prowadzenie aktywnie profilu na LinkedIn może być bardzo opłacalne. Pamiętaj też, że osoby wchodzące na LinkedIn nie robią tego w celu bezpodstawnego przeglądania swojej tablicy, tak jak to się często dzieje na Facebooku, tylko podchodzą do tego bardziej z biznesowego powodu.
Co to jest profil prywatny na LinkedIn?
Prywatny profil na LinkedIn może założyć każdy, a samo założenie konta oraz jego późniejsze prowadzenie nie wiąże się z ponoszeniem jakichkolwiek opłat. Prywatny profil może służyć jako osobista wizytówka lub jako nasze centrum do pozyskiwania wartościowych leadów, wiadomości, treści.
Czym dokładnie jest lead? Warto zapoznać się z treścią: https://salesrobots.pl/pl/artykul/lead-co-to-jest-i-jak-je-pozyskiwac
Oczywiście na sam nasz profil możemy dodać praktycznie nieograniczoną ilość nowych osób, bo limit ustawiony przez serwis to aż 30 000 kontaktów.
Co to jest profil firmowy na LinkedIn?
Na serwisie można założyć też profil firmowy. Zdecydowanie różni się od profilu prywatnego. Jest to bardziej bierny, bo co prawda nadal możemy na nim publikować treści, ale nie osiągają one dużych zasięgów.
Oczywiście posiadanie profilu firmowego jest atrakcyjne ze względów wizerunkowych, bo dobrze to świadczy o firmie, uchodzi wtedy za bardziej profesjonalną.
Sprzedaż na LinkedIn – najważniejsze rzeczy
Portal LinkedIn jest dobrym bardzo przydatnym miejscem na generowanie sprzedaży dla naszej firmy. Codziennie możemy kontaktować się z innymi osobami i oferować swój produkt czy usługę. Oczywiście nie ma konieczności robić tego w aktywny sposób. Niektórzy wolą dzielić się swoją wiedzą oraz opisywać to, co oferują w ramach codziennych postów. To dla wielu użytkowników jest lepsza metoda, bo nie wszyscy lubią klasyczne techniki sprzedażowe, z którymi spotykamy się niemal na co dzień.
Warto zauważyć, że LinkedIn jest również dobrym miejscem dla handlowców, marketingowców i innych pracowników, którym zależy na powiększaniu swojej sieci kontaktów i relacji biznesowych.
Serwis posiada również bardzo skuteczne narzędzie, dzięki któremu możesz jeszcze skuteczniej wyszukiwać nowe osoby. Sales Navigator, bo o nim tu mowa. Jest ono dostępne w ramach pakietu premium na LinkedIn.
Jak generować leady na LinkedIn?
Wszyscy jesteśmy zainteresowani pozyskiwaniem leadów. LinkedIn ma na to 3 bardzo dobre metody. Możesz ich używać całkowicie niezależnie od siebie. Mają inny efekt, ale wymagają też innego zaangażowania:
- Bezpośrednie wiadomości prywatne, można osiągnąć do 10% skuteczności. To bardzo dobre rozwiązanie dla każdego, bo wiadomo, że prywatne wiadomości są sprawzane przez każdego. Wybierając indywidualną wiadomość masz pewność, że użytkownicy chętnie odpowiedzą do Ciebie. To prywatna wiadomość to doskonały sposób na sprzedanie tego, co masz do zaoferowania.
- Zaproszenia na wydarzenia mogą mieć do 15% skuteczności. Wydarzenia różnią się nieco od wiadomości, ponieważ tutaj mówimy więcej o tym, aby gdzieś się pojawić. Ktoś jeszcze nie otrzymał od nas konkretnej wiadomości. Dopiero na samym wydarzeniu otrzymuje ją i decyduje, czy go to interesuje, czy nie.
- Niestety publikowanie postów ma niewielki zasięg. Pamiętaj, że ważna jest liczba postów, które przeciętny użytkownik widzi dziennie. Aby więc cię zauważył, musisz być najlepszy w każdej sferze (wyprzedzić konkurencję). Co więcej, nawet jeśli użytkownicy przeczytają Twoją wiadomość, jest mało prawdopodobne, że pomyślą o skontaktowaniu się z Tobą.
Rekrutacja na LinkedIn
Proces rekrutacji na LinkedIn jest bardzo popularny wśród rekruterów i osób poszukujących pracy. Jest wiele ofert i codziennie dodawane są nowe. Ponieważ praca zdalna staje się coraz bardziej popularna, ograniczenia geograficzne często nie stanowią już problemu. Dzięki temu możesz znaleźć kandydatów z całej Polski, a oni mogą pisać i aplikować do wymarzonej firmy, nawet jeśli jest od nich oddalona o 500 km.
Jak znaleźć pracę na LinkedIn – niezawodne metody
Najlepiej rozpocząć poszukiwanie pracy, zaznaczając w swoim CV oraz na profilu, że chcesz zmienić obecną pracę lub poszukać nowej. Gdy to zrobisz, sprawdź, czy Twój profil jest poprawnie wypełniony. Jeśli nie, uzupełnij brakujące informacje. Dlaczego musisz to zrobić? Ponieważ możesz być pewien, że Twój pracodawca zobaczy Twój profil na tej stronie. Jeśli nie zostanie on prawidłowo zaprezentowany, możesz nie mieć szans.
Jak znaleźć pracownika na LinkedIn – niezawodne metody
W tym przypadku jest odwrotnie. Jeśli szukasz pracowników, pamiętaj, że nie każdy musi być ekspertem LinkedIn. Jeśli widzisz niekompletny lub brakujący profil, to się nie zrażaj. Napisz, skontaktuj się. Może ta osoba zmienia i aktualizuje akurat swój profil. Nigdy nie wiesz.
Cennik LinkedIn – lista płatnych usług na platformie
Jak wspomnieliśmy wcześniej, założenie i zarządzanie kontem jest darmowe. Istnieje jednak kilka dodatkowych możliwości, które możesz kupić. Są to:
- LinkedIn Premium Sales Navigator – zdecydowanie najpopularniejszy. Dzięki niemu możesz korzystać z efektywniejszej wyszukiwarki nowych kontaktów. Możesz skorzystać z wielu dodatkowych filtrów, które nie są dostępne bez tego pakietu. Należy zaznaczyć, że cena takiego pakietu to ok. 500 zł
- recruiter — pomaga wyszukiwać kandydatów po ich umiejętnościach.
- career — pomaga w poszukiwaniu pracy.
- business — zestaw kursów o tematyce biznesowej.
Krótko mówiąc, LinkedIn to bardzo potężny portal, który oferuje wiele możliwości. Warto korzystać ze wszystkich jego funkcji, bo on nie przestanie się rozwijać i z miesiąca na miesiąc będzie mieć coraz więcej polskich użytkowników. Dzięki temu możesz wyprzedzić konkurencję, a co najważniejsze przyciągnąć do swojego biznesu nowych klientów i inwestorów.