W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych wiele z nich w ogóle nie posiada firmowej skrzynki poczty elektronicznej – wynika to zapewne z charakteru ich pracy, wąskiej i stałej liczby kontrahentów. Poza takimi przypadkami posiadanie własnego WWW jest jednak niezastąpione.
Strona internetowa służy zwiększaniu wiarygodności firmy oraz ułatwianiu kontaktu z klientami. Internauci przeglądają strony firmowe przede wszystkim pod kątem zakresu oferty oraz w celu sprawdzenia danych kontaktowych – najwygodniej, gdy te są uzupełnione o wygodną mapkę dojazdu. Są to dwa elementy składowe strony WWW, o których przedsiębiorca zawsze powinien pamiętać – umieścić je, a następnie aktualizować w miarę potrzeby.
Wiele firm, nawet tych mniejszych, decyduje się również zamieścić na stronie takie elementy jak: lista firm współpracujących oraz dotychczasowych klientów, ich opinie, artykuły specjalistyczne. Szczególnie ostatnia pozycja potrafi istotnie zwiększyć wiarygodność. Teksty te organizowane są zazwyczaj w tzw. bazę wiedzy lub publikowane na branżowym blogu.
Dlaczego nie wszystkie małe firmy tworzą własne strony internetowe? W ich opinii jest to proces zbyt czasochłonny i drogi. Przedsiębiorcom tym często brakuje również wiedzy na temat działania Internetu. W praktyce okazuje się jednak, że nie musi to być problemem. Wiele firm hostingowych ułatwia sprawę jak tylko można – udostępniając proste w obsłudze kreatory stron WWW lub przejmując na siebie część obowiązków związaną z np. konfiguracją firmowej poczty.