Na początku – w ramach pilotażu programu – będzie ich około 100 i pojawią się w 50 urzędach. Jednak jeszcze przed końcem roku taką osobę będzie można odnaleźć w każdym Urzędzie Skarbowym w Polsce.
Przypomni o terminie wpłaty
Zadaniem Asystenta będzie pomaganie osobom, które planują założyć własną firmę oraz tym, które właśnie to zrobiły. Będzie on informował o obowiązkach podatkowych, prawach podatnika a nawet możliwych do uzyskania ulgach i zwolnieniach. Na życzenie przedsiębiorcy będzie on przypominał mu o wszystkich zobowiązaniach przez okres 1.5 roku od rozpoczęcia działalności! To bardzo ciekawy pomysł, który – jeśli zostanie dobrze przeprowadzony – będzie mógł realnie pomóc wielu ludziom.
Program jest adresowany do przedsiębiorców prowadzących małe firmy – zatrudniające do 10 pracowników i o obrotach mniejszych niż 2 miliony euro.
Więcej zmian
Innym udogodnieniem dla podatników mają być tzw. centra obsługi podatników. Ma ich jednak powstać tylko 50 w całym kraju. Będą to punkty, w których będzie można złożyć dokumenty i zasięgnąć informacji dot. prawa podatkowego. Z opisu wynika, że będzie to połączenie punktu informacyjnego z kancelarią podawczą, więc w sumie akurat nic nowego…
Powyższe zmiany wynikają z nowych zapisów Ustawy o administracji podatkowej, które mają ostatecznie wejść w życie 1 stycznia 2016 r.