Podstawowe informacje o remarketingu
Wszyscy dobrze znamy schemat, w którym po odwiedzeniu sklepu internetowego, przejrzeniu produktów, a następnie po wyjściu z tego sklepu, zaczynają nas “śledzić” reklamy przypominające o przeglądanej ofercie.
A to właśnie nic innego jak remarketing. Najczęściej mamy z nim do czynienia w obrębie kampanii reklamowych realizowanych w systemie Google Ads i Facebook Ads.
Jak to działa?
Prowadzenie działań remarketingowych jest możliwe dzięki zamieszczeniu odpowiedniego kodu w witrynie, który tworzy połączenie pomiędzy narzędziem reklamowym, a stroną internetową.
Na samym początku warto zaznaczyć, że te działania odbywają się w pełnej anonimizacji. Oznacza to, że dane ze strony internetowej są przekazywane do systemu reklamowego w taki sposób, który uniemożliwia przypisanie jakichkolwiek informacji do konkretnej osoby (np. określając ją z imienia i nazwiska).
Co więcej – remarketing zawsze jest dostępny w przypadku grup osób o odpowiedniej wielkości. Co to znaczy? Jeżeli naszą witrynę odwiedzi 5 osób, nie będziemy mogli realizować kampanii reklamowej. Aby do tego doszło, w witrynie musi pojawić się znacznie większy ruch.
Możliwości remarketingu
Możliwości remarketingu są znacznie szersze od wspomnianego docierania do osób odwiedzających stronę internetową. Grupy osób, do których chcemy dotrzeć (czyli tzw. grupy remarketingowe) mogą być tworzone na podstawie wielu innych, bardzo sprecyzowanych kryteriów. Dla przykładu – reklamy mogą być kierowane na przykład do osób, które dodały do koszyka produkt, ale nie sfinalizowały zakupu.
Warto jednak zaznaczyć, że remarketing nie ogranicza się tylko do segmentu e-commerce, ani też nie jest związany wyłącznie z posiadaniem strony internetowej.
Możliwości realizowania remarketingu dostępne są choćby w obrębie samego Facebooka. Oznacza to, że reklamy możemy kierować na przykład do osób, które obejrzały nasze video – lub po prostu wyświetliły jedną z poprzednich reklam, mimo że nie doszło do przejścia na stronę internetową.
Dlaczego warto?
Podstawowa korzyść z wykorzystywania remarketingu w działaniach reklamowych bazuje na zasadniczym podziale odbiorców reklam na trzy grupy: ruch zimny, ciepły oraz ruch gorący.
Kierowanie poszczególnych działań do różnych grup, to fundament skutecznego inwestowania w reklamy. W dużym uproszczeniu możemy powiedzieć, że kampanie na zimny ruch pozwalają na pozyskanie informacji o tym, którzy użytkownicy wykazali zainteresowanie ofertą, a kampanie na ciepły/gorący ruch umożliwiają przybliżenie ich do podjęcia decyzji zakupowej.
Na poniższym zrzucie ekranu widzimy przykładowe wyniki dwóch kampanii realizowanych dla jednego sklepu internetowego. Widzimy tu kampanię na zimny ruch, która odpowiada za docieranie do nowych, potencjalnych klientów, a także kampanię remarketingową, kierowaną do osób, które odwiedziły witrynę i obejrzały przynajmniej jeden produkt.
Należy pamiętać, że mimo teoretycznie gorszych wskaźników, kampania na zimny ruch jest niezbędna w tym układzie. To dzięki ruchowi pozyskanemu z tej kampanii możliwe jest odsianie osób niezainteresowanych.
Podsumowując – dlaczego warto? Przede wszystkim dlatego, żeby inwestować odpowiednie środki na dotarcie do osób, które naprawdę są zainteresowane Twoją ofertą i nie marnować zasobów na wyświetlanie reklam tym, którzy prawdopodobnie nigdy nie zostaną Twoimi klientami.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat remarketingu – w szczególności remarketingu na Facebooku, zapoznaj się z tą publikacją: https://tigers.pl/bazawiedzy/articles/remarketing-na-facebooku