Szybka reakcja na zmieniające się trendy oraz usprawnianie strategii marketingowej w oparciu o statystyki profilu zapewni nam jego stopniowy rozwój. W jaki sposób najskuteczniej analizować social media nie tylko swoje, ale też swoich konkurentów? Przekonajmy się.
Poświęcanie niedostatecznej ilości uwagi analizowaniu trendów i zachowań użytkowników jest bardzo często spotykanym błędem. Popełniają go zarówno osoby dopiero wprowadzające swój biznes do świata social mediów, jak i przedsiębiorcy funkcjonujący w nich od dłuższego czasu.
Konsekwencje zaniedbania analityki social mediów są tymczasem bardzo bolesne. Niepełne informacje na temat rynku nie pozwalają na stworzenie skutecznej strategii marketingowej. Jedynym, co nam w takim przypadku pozostaje jest realizacja kampanii metodą prób i błędów. Jak nietrudno się domyślić – rozwiązanie takie generuje znaczące koszty, nie gwarantując przy tym sukcesu. Co możemy zrobić, żeby ustrzec się przed działaniem po omacku w mediach społecznościowych?
Poznaj zasady działania konkretnego portalu i panujące w nim trendy
Każdy z portali społecznościowych, na którym będziemy się udzielać, rządzi się nieco innymi zasadami. Co więcej – zasady te z biegiem czasu ulegają przekształceniu. Dobrym przykładem takiej sytuacji jest Instagram, który w ostatnim czasie oddał do dyspozycji użytkowników nową formę tworzenia materiałów wideo (Reels), a niebawem planuje wprowadzenie wewnątrz platformy giełdy NFT, umożliwiającej sprzedaż i zakup cyfrowych tokenów.
Zanim zdecydujemy się na udostępnienie określonych treści na Facebooku czy Twitterze, warto poświęcić odpowiednio dużo czasu na zapoznanie się z portalami – najlepiej poprzez dokładne obserwowanie działań najpopularniejszych w nich profili. Dzięki temu poznamy ogólne preferencje użytkowników i będziemy w stanie trafniej zaplanować udostępniane treści.
Stwórz strategię działania osadzoną w realnym świecie
Działanie na konkretnych, aktualnych danych to największa przewaga, jaką daje nam wnikliwa analiza social mediów. Korzystając z odpowiednich narzędzi możemy jeszcze przed zainwestowaniem w działania marketingowe stworzyć plan, który znacznie zwiększy prawdopodobieństwo sukcesu kampanii.
Ciekawym narzędziem, które może nas wesprzeć w tym procesie jest NapoleonCat. Pakiet powstał jako wsparcie dla przedsiębiorców każdego formatu, których celem jest usprawnienie obsługi profili swoich marek w mediach społecznościowych.
Narzędzia analityczne NapoleonCat pozwolą nam w szybki i intuicyjny sposób sprawdzić najważniejsze z perspektywy naszego biznesu wskaźniki zaangażowania odbiorców na naszych profilach oraz prześledzić wiodące trendy w interesujących nas portalach społecznościowych. Przy ich pomocy sprawdzimy też skuteczność udostępnianych przez nas treści, a co za tym idzie szybko usprawnimy naszą strategię działania w oparciu o wyniki osiągane przez każdy z zarządzanych przez nas profili. Więcej informacji na temat analizy social mediów z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi znajdziesz pod adresem https://napoleoncat.com/pl/funkcje/analityka/.
NapoleonCat to jednak więcej niż sama tylko analiza social mediów. Narzędzie umożliwia nam również zaplanowanie publikacji treści na wszystkich naszych firmowych profilach, określenie najbardziej optymalnej godziny i częstotliwości udostępniania nowych materiałów oraz obsługę wiadomości prywatnych i komentarzy z poziomu jednej skrzynki odbiorczej. Ponadto będziemy mieli możliwość sformułowania automatycznych odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania klientów – zarówno te zadawane publicznie, jak i trafiające do nas jako wiadomość prywatna. NapoleonCat zintegrowany jest z Facebookiem, Messengerem, Instagramem, Instagram Ads, Twitterem, LinkedInem, YouTube i Google My Business.
Korzystając z pakietu zyskamy też pełną kontrolę nad treściami publikowanymi przez odbiorców naszej marki – zarówno w postach umieszczanych na firmowej stronie, jak i w płatnych kampaniach marketingowych.
NapoleonCat daje nam również wgląd w statystyki osiągane na profilach naszych konkurentów. Celem ich analizowania nie jest naśladowanie działań konkurencyjnych profili – taka strategia narażałaby wizerunek naszej firmy na poważny uszczerbek. Pamiętajmy, że wielu obserwatorów naszego profilu zapewne śledzi również inne branżowe strony. Udostępniając treści zbyt przypominające te używane przez naszą konkurencję ryzykowalibyśmy, że nasze działania zostaną wykryte przez konkurencyjną firmę lub samych odbiorców, którzy zrezygnowaliby w takim wypadku ze śledzenia naszego profilu.
Jeśli jednak wysnujemy odpowiednie wnioski zarówno na podstawie udanych posunięć naszej konkurencji, jak i jej potknięć, uzyskamy pełniejszy obraz niszy w której działamy oraz łatwiej będzie nam stworzyć treści, które będą mogły zapełnić występujące w niej luki informacyjne. Podchodząc w ten sposób do analizy konkurencji możemy jeszcze bardziej zwiększyć prawdopodobieństwo stworzenia angażujących treści, które przyczynią się do rozwoju naszych firmowych profili.