Przedsiębiorcy mogą teraz środkami z konta VAT opłacić m.in. składki do ZUS czy należny VAT, PIT, CIT oraz podatek akcyzowy.
Więcej możliwości
Wprowadzenie obowiązkowej metody split payment dla niektórych towarów i usług oraz faktur na kwoty powyżej 15 tys. brutto powoduje, że korzysta z tej formy płatności coraz więcej firm. Przedsiębiorstwa mają w tym celu specjalny, oddzielny rachunek VAT, z którego opłacają VAT w płatności podzielonej lub na który otrzymują VAT od kontrahentów płacących tą metodą. Do tej pory były ograniczone możliwości korzystania z pieniędzy zgromadzonych na koncie VAT. Od listopada banki wprowadziły zmiany na podstawie art. 62 b ust. 2 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Prawa bankowego.
Od 1 listopada z konta VAT opłacić można:
- składki emerytalne, chorobowe etc. do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- należny podatek VAT, w tym VAT z tytułu importu towarów, dodatkowego zobowiązania podatkowego, odsetki za zwłokę w VAT lub odsetki za zwłokę od dodatkowego zobowiązania podatkowego,
- należny podatek CIT oraz zaliczki na ten podatek, odsetki za zwłokę w CIT oraz odsetki od zaliczek na ten podatek,
- należny podatek PIT oraz zaliczki na ten podatek, odsetki za zwłokę w PIT oraz odsetki od zaliczek na ten podatek,
- podatek akcyzowy, przedpłaty podatku akcyzowego, wpłaty dzienne oraz odsetki za zwłokę w podatku akcyzowym, odsetki od przedpłat podatku akcyzowego, należności celne oraz odsetki za zwłokę od tych należności.